دستگاه گنج یاب نقطه زن با قیمت مناسب

دستگاه گنج یاب نقطه زن

دستگاه گنج یاب نقطه زن با گارانتی و خدمات پس از فروش

یک دستگاه گنج یاب نقطه زن به دستگاهی گفته می شود که علاوه بر کشف فلز و هشدار به اپراتور فلزیاب قادر است و محل دقیق فلز در زیر زمین را به او نشان دهد. یک دستگاه نقطه زن می‌تواند به صورت جداگانه از دستگاه فلزیاب اصلی نیز به کار رود. بدین صورت که در هنگام هشدار دستگاه فلزیاب و حفر زمین از این دستگاه های نقطه زن دستی برای تعیین محل دقیق فلز استفاده می شود. بیشتر کاربرد این دستگاه های هدف زن دستی پیدا کردن تکه های ریزه فلز در درون توده های خاک می باشد. در یک دستگاه فلزیاب حرفه‌ای این قابلیت یعنی قابلیت نقطه زنی با دستگاه اصلی یکی شده و نیازی به حمل دستگاه جداگانه نمی باشد.

نقطه زن بودن یک دستگاه گنج یاب میتواند به طور موثری در جلوگیری از هدر رفت وقت و انرژی نقش ایفا کند. متاسفانه در بسیاری از دستگاههای موجود در بازار این قابلیت به درستی کار نمیکند اما توسط فروشنده های آنها پروموت میشوند. این ویژگی در دستگاههای ساخت شرکت IKPV به طور خاصی توسعه داده شده است و استفاده از سنسور های بسیار با کیفیت سبب قابل اطمینان شدن آن شده است. قابلیت نقطه زنی در دستگاه های VLF نسبت به دستگاه های PI در عمق زیر یک متر و در هنگام پیدا کردن اشیا ریز فلزی بهتر بوده اما در عمق بالای یک متر و اشیا بزرگ تر فلزیاب پالسی بهتر عمل میکند.

یک دستگاه گنج یاب نقطه زن باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  • دارای سیستم تفکیک با دقت بالا باشد
  • قابلیت اپدیت نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشد
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد
  • رابط کاربری ساده داشته باشد
  • دارای عمق کاوش بالا داشته باشد
  • قابلیت کار در انواع محیط های کاوش را داشته باشد
  • دارای قیمت مناسب باشد
  • سازگاری حداکثری با جنس خاک ایران و محیط های معدنی داشته باشد

روش استاندارد نقطه زنی

به طور یقین می‌توان حرکت صحیح کویل بر روی سطح زمین را مهمترین قدم در کار با دستگاه گنج یاب نقطه زن دانست. همیشه فلزیاب را دو فوت جلوتر از خود حرکت دهید و سعی کنید در یک خط مستقیم حرکت کنید این باعث میشود تا یک ناحیه را دوبار اسکن نکنید. همیشه لوپ فلزیاب را کمتر از ۱۰ سانتی متر از سطح زمین فاصله بدهید. برای اطلاعات بیشتر و تکمیلی پست نحوه صحیح نقطه زنی با گنج یاب را مطالعه کنید.

How-to-Sweep-Coil
How-to-Sweep-Coil

نقش کویل در دستگاه گنج یاب نقطه زن

نقطه زنی اهداف به نوع کویل فلزیاب مورد استفاده نیز بستگی دارد. در هنگام استفاده از کویل های متحدالمرکز یا Concentric شما هدف را در جهت عمود بر هم اسکن می‌کنید.در هنگام استفاده از کویل های Double-D به دلیل ساختار متفاوت آنها نحوه صحیح نقطه زنی با فلزیاب دارای اندکی تفاوت است. ابتدا بمانند حالت قبل کل را از چپ به راست حرکت داده و مرکز مورد نظر را پیدا کنید و سپس موقعیت خود را نسبت به آن مرکز ۹۰ درجه تغییر داده و حرکت از چپ به راست را تکرار کنید.

قیمت دستگاه گنج یاب نقطه زن

قیمت این دستگاه ها از چند ده میلیون تا چند صد میلیون متغییر است. همانطور که می دانید قیمت دستگاه های الکترونیکی با توجه به قطعات به کار رفته و همچنین تکنولوژی ساخت آنها تعیین می شود. یک دستگاه گنج یاب نیز از این قاعده مستثنا نبوده و قیمت آن با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آن ، جنس و کیفیت قطعات فاکتور های دیگری همچون گارانتی و خدمات پس از فروش تعیین می‌شود. برای آگاهی بیشتر لیست قیمت گنج یاب نقطه زن را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش