دلایل خطای دستگاه فلزیاب

Metal-detecting-errors

خطای دستگاه فلزیاب چگونه به وجود می آید

یکی از عوامل دلسرد شدن افرادی که به تازگی به دنیای فلزیابی گام نهاده اند دریافت خطا های بسیار و عدم موفقیت در پیدا کردن اجسام مدفون در زیر زمین است. برای همه ما پیش آمده است در هنگام کاوش، پس از دریافت سیگنال و هشدار و حفاری محل مورد نظر متوجه شدیم که دستگاه خطا زده و چیزی در زیر خاک نیست. در این پست قصد داریم تا دلایل خطای دستگاه فلزیاب را برای شما عزیزان بازگو کنیم و سعی در رفع آن داشته باشیم. قبل از هر چیز شما باید با انواع فلزیاب و نحوه کار با دستگاه فلزیاب آشنا باشید.

خطای دستگاه فلزیاب
metal-detectors-mistakes

تقلبی بودن دستگاه

به دلیل نبود مرجعی مطمئن و همچنین موانع قانونی موجود، بازار ایران از دستگاه های فلزیاب تقلبی اشباع شده و فلزیاب های تقلبی تحت عنوان فلزیاب خارجی ، فلزیاب استرالیایی ، فلزیاب آلمانی و… به فروش می‌روند. همیشه سعی داشته باشید تا خرید خود را از کمپانی های معتبر انجام داده و حتما قبل از خرید با سرچ کردن انگلیسی در مورد دستگاه و کمپانی سازنده اطلاعات کافی را کسب کنید. بسیار مشاهده شده است که افرادی با معرفی یک دستگاه به عنوان محصول کمپانی های معتبری همچون او کا ام و ماینلب اقدام به فروش این دستگاه ها به مشتریان بی اطلاع می‌کند. با سرچ کردن مدل این دستگاه در سایت شرکت سازنده و بررسی همه جانبه ی آن از اورجینال بودن فلزیاب اطمینان حاصل کنید.

مبتدی بودن اپراتور فلزیاب

با تجربه بودن اپراتور فلزیاب را می‌توان مهمترین فاکتور در گنج یابی و دفینه یابی دانست. بسیاری از شک و شبهه ها هستند که فقط به دست اپراتور حل شده و تصمیم نهایی را اپراتور می گیرد. برای کسب تجربه در کار با فلزیاب می توانید دفترچه راهنمای فلزیاب را مطالعه کرده و و از افراد با تجربه در کاوش‌های خود بهره بگیرید. سعی کنید یک محل تمرین برای خود ساخته و با پنهان کردن اشیا فلزی با سایز های مختلف در عمق های مختلف زمین ، آنها را با دستگاه فلزیاب خود پیدا کنید. با این کار شما با نحوه کارکرد دستگاه خود بیشتر آشنا شده و امکان خطای دستگاه فلزیاب و اشتباه پایین می آید.

خراب بودن دستگاه فلزیاب

دستگاه فلزیاب نیز یک دستگاه الکترونیکی بوده و در اثر استفاده و اثرات محیط بر روی آن دچار خرابی و اشکال می شود و نیاز به تعمیر پیدا میکند. تعمیر دستگاه فلزیاب را حتما به کارشناسان خبره بسپارید. بسیار مشاهده شده است که افرادی پس از سپردن دستگاه خود به کمپانی های نامعتبر برای تعمیر همچنان اشکال دستگاه خود را رفع نشده می بینند و این موضوع دلایلی همچون استفاده از قطعات نامرغوب و عدم آگاهی و تخصص تعمیرکار را دارد.

بالانس نبودن دستگاه فلزیاب

مهمترین فاکتور قبل از شروع به کاوش بالانس کردن دستگاه با سطح زمین است. روش بالانس کردن دستگاه های فلزیاب بسته به نوع فلزیاب و محیط کاوش متفاوت بوده و دارای قواعد مخصوص به خود است. برای آموزش بالانس کردن دستگاه فلزیاب به پست مربوطه مراجعه کنید.

اشتباه بودن تنظیمات دستگاه فلزیاب

هر دستگاه الکترونیکی دارای یک سری تنظیمات و سوییچ های مخصوص به خود جهت آماده سازی برای انجام کار است. تنظیمات فلزیاب یکی از اصلی ترین اصول اولیه کار با فلزیاب است.دستگاههای فلزیاب و گنج یاب آنقدر هوشمند نیستند که همه تنظیمات مخصوص را در بهترین حالت برای کار در انواع محیط کاوش ، خودکار انجام دهند و بهتر است که به صورت دستی تنظیمات دستگاه فلزیاب را انجام شود.

کویل فلزیاب نامناسب و نقش آن در خطای دستگاه فلزیاب

کویل فلزیاب یکی از حیاتی ترین قسمت های این دستگاه است که یک دیسک صاف و معمولا گرد است که یک میدان مغناطیسی تولید میکند و اهداف فلزی را در عمق زمین تشخیص میدهد. این قسمت از فلزیاب مهمترین قسمت دستگاه است که وظیفه سنس فلز را به صورت مستقیم بر عهده دارد. انتخاب کویل مناسب می‌تواند در افزایش راندمان و همچنین کاهش خطای دستگاه فلزیاب موثر باشد.

معدنی بودن زمین مورد کاوش

وجود فلزات معدنی در خاک منطقه مرد گاوش میتواند باعث بروز خطا در دستگاه های فلزیاب شود. میزان این خطا در دستگاه های فلزیاب VLF بیشتر از فلزیابهای پالسی است. پس اگر قصد کاوش در خاک های معدنی را دارید استفاده از یک فلزیاب پالسی پیشنهاد می شود.

عوامل ایجاد اختلال در کار دستگاه فلزیاب

عواملی همچون دکل های فشار قوی دکل های مخابراتی آب و هوای بارانی ، وزش باد شدید و غیره می تواند بر روی عملکرد دستگاه تاثیر گذاشته و باعث ایجاد خطای دستگاه فلزیاب میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش