ساده ترین روش دفینه یابی

ساده ترین روش دفینه یابی

ساده ترین روش دفینه یابی به چه روشی گفته میشود

بسیاری از افراد ساده ترین روش را با کم هزینه ترین روش یکسان میدانند اما باید گفت که کاوشگرانی هم هستند که معتقدند این دو با هم فرق بسیار دارند. آنها معتقدند بسیاری از موارد با صرف هزینه ای بسیار کم میتوان جلوی هدر رفت هزینه های بعدی و همچنین اتلاف وقت و انرژی را گرفت و با خرید یک دستگاه فلزیاب، هزینه های بعدی را کاهش داد و با کاهش تعداد کاوش های اشتباه فرآیند کاوش نیز ساده و آسان میشود. پس قطعا ساده ترین روش بسته به نوع نگاه شما به کاوش است. اگر کم هزینه ترین روش را ساده ترین آنها در نظر بگیریم پس روش های پیدا کردن گنج بدون دستگاه فلزیاب را میتوان ساده ترین آنها دانست اما بسیاری از دستگاه های فلزیاب ارزان قیمت نیز در بازار موجود هستند که در کنار کیفیت و کارایی از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند و فشاری بر روی کاوشگر نمیگذارند.

ساده ترین و سریعترین روش دفینه یابی

لازمه رسیدن به هر هدفی دانستن الفبای آن کار است. رعایت استاندارد ها و استفاده از تجربه ی کاوشگران با تجربه میتواند شما را در رسیدن به دفینه های باستانی یاری کند. برای پیدا کردن دفینه باید نکات بسیاری را رعایت کرد از موارد فنی گرفته تا موارد روانی و نحوه برخورد با چالش ها. روش های پیدا کردن دفینه به صورت کلی به دو دسته استفاده از فلزیاب و بدون استفاده از فلزیاب تقسیم می شود. باید به یاد داشت که همیشه پیچیده ترین راه ها لزوما بهترین راه ها نیستند و هنر واقعی در حل چالش ها با کمترین هزینه و بیشترین راندمان است. ساده ترین روش دفینه یابی تفسیر آثار و علائم گنج و استفاده از یک دستگاه فلزیاب معمولی برای پیدا کردن محل دقیق هدف است.

اگرچه پیشنهاد ما همواره استفاده از یک دستگاه فلزیاب مطمئن است اما در صورت در دسترس نبودن و یا عدم تامین مالی برای خرید یک دستگاه روش های دیگری مانند روش های گنج یابی سنتی هم هستند که میتوانند شما را در این امر یاری رسانند. در روش پیدا کردن دفینه به صورت سنتی داشتن اطلاعات تاریخی و باستان شناسی و اطلاع از فرهنگ و سنتهای مردمان منطقه مورد کاوش در طول زمان تا حدودی می تواند جای خالی دستگاه فلزیاب را برای شما پر کند. همچنین آشنایی با لایه های خاک روی گنج تا حدود زیادی می‌تواند راهگشا باشد. در صورت نداشتن دستگاه فلزیاب روش های سنتی و ابزار های مخصوص به آنها نیز برای پیدا کردن گنج وجود دارند که باید از آنها استفاده کنید. روش هایی مانند دازینگ و استفاده از گنج نامه ها و ابزار هایی همچون شاقول و … اما واقعیتی که در این بین وجو دارد این است که بدون استفاده از تکنولوژی روز همیشه احتمال خطا و اشتباه و صرف هزینه وجود دارد.

آیا سادگی دلیل بر آسانی است؟!

شاید ساده ترین روش دفینه یابی که به ذهن هر کاوشگری می رسد خرید دستگاه فلزیاب است اما آیا صرف خرید دستگاه فلزیاب و گنج یاب می تواند شما را در پیدا کردن گنج به موفقیت برساند؟ پاسخ به این سوال قطعاً خیر است. همانطور که می دانید طیف وسیعی از دستگاه‌های الکترونیکی جهت آنالیز و بررسی لایه های زیرزمین و محیط اطراف وجود دارند که در مقاله راهنمای انتخاب فلزیاب به آنها پرداخته ایم که با مطالعه آن می توانید دستگاه گنج یاب مناسب کار خود را به راحتی انتخاب کنید. اما خرید دستگاه شروع راهی بسیار سخت و در عین حال لذت بخش است.

نشانه یا علامت چیزی‌است که بر وجود یا حضور واقعیت، کیفیت یا حالت دیگری دلالت می‌کند. نشانه عنصری اساسی در ارتباطات است و نشانه‌های زبانی (حرف‌ها، واژه‌هاو …)، غیر زبانی (تصاویر، اشیاء و …) و هر چیز دیگری را که بتوان از آن معنایی استنباط کرد، در بر می‌گیرد. نشانه های گنج شامل موارد بسیار زیادی است که با بررسی کردن آنها میتوان مسیر و محل دفن گنج را پیدا کرد و یا راهنمایی برای این کار هستند. نماد نشانهای است که نشانگر یک اندیشه، شیء، مفهوم، چگونگی و جز اینها می‌تواند باشد. نماد می‌تواند یک شیء مادی باشد که شکلش بطور طبیعی یا بر پایه قرارداد با چیزی که به آن اشاره می‌کند پیوند داشته باشد. تنوع بسیار زیاد آثار و نشانه های گنج و وجود تفاسیر مختلف برای آنها عملیات کاوش را همیشه با چالش روبرو میکند. باید گفت که اگرچه همیشه شانسی برای موفقیت وجود دارد اما احتمال آن بسیار اندک است!

شاقول! ساده ترین وسیله گنج یابی!

یکی از دستگاههایی که در پیدا کردن گنج به کار میرود شاقول گنج یابی (یا فلزیاب شاقولی) است. این ابزار که از ساده ترین وسایل پیدا کردن گنج به شمار میرود در شکل ها و اندازه های گوناگونی یافت میشود. استفاده از شاقول گنج یابی دارای پیچیدگی های خاص خود است و از اصول دازینگ پیروی می کند (دازینگ روشی متافیزیکی برای یافتن گنجینه ها، آب های معدنی، سنگ های قیمتی و نفت است. مورخین معتقدند دازینگ از قرن پانزدهم یعنی زمانی که تب جست و جوی فلزات گرانبها داغ شده بود در آلمان به وجود آمده است). کسانی که از شاقول استفاده میکنند معتقدند که ضمیر ناخودآگاه افراد بدون اینکه آنها مطلع باشند روی بدن آنها تاثیر می گذارد و همین باعث می شود تا چوب دازینگ فرد را به سمت منبع مورد نظر هدایت کند.

 عواملی همچون جنس جیوه ، چگالی جیوه ، درصد خلوص جیوه ، درصد ارتعاش جیوه و … از دیگر عوامل تاثیر گذار و مهم در ساخت شاقول هستند که باید به آنها توجه شود و به صورت کلی جیوه های آزمایشگاهی بهتر از جیوه های صنعتی موجود در بازار هستند. به خریداران عزیز اکیدا توصیه میکنیم که از خرید شاقول جیوه ای با جیوه قرمز ، جیوه آبی و صورتی و دیگر موارد اینچنینی جدا خودداری کنند که چیزی جز کلاهبرداری نیست. به عقیده کاوشگران این وسیله توانایی پیدا کردن حفره های زیر زمینی ، مجاری آب ، قنات ، گنج و دفینه های زیر زمین را دارد. نوع خوراک خور این وسیله توانایی پیدا کردن اهداف همجنس خوراک مورد استفاده را دارد. نقش پر رنگ شاقول در تاریخ دفینه یابی بر هیچکس پوشیده نیست.

ردیاب آنتنی! ارزان و کارآمد

برخی از روشهای قدیمی پیدا کردن گنج کارایی خود را اثبات کرده اند و باید همواره آنها را مد نظر قرار داد. تصور کنید که قصد کاوش در یک محوطه وسیع و ابعاد چند کیلومتر در چند کیلومتر را دارید. همانطور که میدانید جستجو کردن تمام محوطه با استفاده از دستگاه های فلزیاب کاری بسیار زمان‌بر است و ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد و شما برای حل این مشکل باید مکان حدودی دفینه را بدانید و فقط در همان محدوده اقدام به کاوش کنید. برای حل این مشکل باید از دستگاه ردیاب آنتنی استفاده کنید.

دستگاه ردیاب قادر است تا شعاع وسیعی از منطقه را تحت پوشش قرار داده و شما را به محدوده ای که دفینه در آن قرار دارد هدایت کند. ردیاب آنتنی گنج به دودسته الکترونیکی و غیر الکترونیکی تقسیم می شوند. انواع الکترونیکی این دستگاه ها دقیق تر بوده و معمولا خوراک خور هستند و این بدان معناست که شما با قرار دادن تکه ای از فلزی که به دنبال آن هستید در درون دستگاه، ردیاب را به گونه ای تنظیم میکنید که به دنبال فرکانسهای مشابه با فرکانس خوراک بگردد.

اگر پول خرید دستگاه را نداشتیم چه باید کرد؟

درست است که ساده ترین روش دفینه یابی خرید یک دستگاه فلزیاب و بهره بردن از دانش باستان شناسی است اما اگر هزینه لازم برای خرید دستگاه را نداشتیم و با روش های سنتی نیز به نتیجه ای نرسیدیم تکلیف چیست؟ پیشنهاد ما به شما عزیزان اجاره دستگاه فلزیاب میباشد. با این کار هم میتوانید خلاء نبود دستگاه را پر کنید و هم هزینه بسیار کمتری بپردازید. در برخی موارد نیز کاوشگر دستگاه فلزیاب را برای مدت زمان کوتاهی نیاز دارد. در چنین مواردی خرید یک دستگاه فلزیاب معقول به نظر نمی آید و بهتر است تا با اجاره فلزیاب برای یک یا دو روز، عملیات کاوش را انجام داده و بدین ترتیب در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند. البته باید متذکر شویم که عکس این موضوع نیز صحیح است و اگر قصد انجام کاوش به مدت طولانی را دارید بهتر است تا یک دستگاه فلزیاب را خریداری کنید زیرا  هزینه اجاره دستگاه گنج یاب برای مدت طولانی بیشتر از قیمت تمام شده برای خرید آن است.

مزایای اجاره فلزیاب نسبت به خرید فلزیاب:

  • قیمت ارزانتر نسبت به خرید دستگاه فلزیاب
  • کاهش زمان فرآیند به به دست آوردن فلزیاب
  • امکان اجاره انواع متنوع از فلزیاب ها و گنج یاب ها
  • عدم نیاز به هزینه های اضافی مربوط به تعمیر و نگهداری
  • امکان انتخاب فلزیاب متناسب با منطقه و عمق کاوش مورد نیاز
  • امکان اجاره گنج یاب ارزان قیمت برای کسب تجربه

آدرس دفتر فلزیاب IKPV

شیراز– دینکان-جنب کوچه 21 شهید دینکانی

شماره تماس: 09917579030

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش