علائم گنج در کوه

علائم گنج در کوه

علائم گنج در کوه و دستگاه مناسب برای کاوش آن

فلات ایران به دلیل داشتن کوه های سر به فلک کشیده بسیاری که دارد همواره مورد توجه جویندگان گنج و دفینه بوده است. درمحدوده‌های کوهستانی ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاک‌ها، متأثر از تفاوت در ویژگی‌های عناصر دامنه‌ای متفاوت است. هریک از ویژگی‌های خاک کوهستان، یعنی بافت، ساختمان خاک، مقادیر کربن آلی، میزان هدایت الکتریکی‌، pH، رطوبت خاک متأثر از عناصر دامنه‌ای، به نحوی در عملکرد دستگاههای فلزیاب مؤثرند. بنا بر آنچه گفته شد دفینه یابی در کوهستان تحت تاثیر مستقیم جنس خاک و سنگ های کوهستان مورد کاوش قرار دارد و باید توجه داشت که در دفینه یابی در کوهستان سخت تر و پر هزینه تر است اما با دانستن علائم گنج در کوه شانس موفقیت شما در مقایسه با سایر اماکن بیشتر است.

همانطور که میدانید گنج یابی در کوهستان بسیار زمانبر و هزینه بردار است بنابراین تا از وجود دفینه مطمئن نشده اید اقدام به کاوش نکنید. شکل بسیاری از سنگ های موجود در کوهستان به صورت طبیعی به شکل حیوانات و یا علائم خاص است و کاوشگران را دچار اشتباه می کند. بهترین روش برای پرهیز از اشتباه استفاده از یک دستگاه فلزیاب آنتنی و پیدا کردن محدوده گنج در کنار استفاده از علائم گنج در کوه است.بسیاری از کاوشگران با دیدن علائم و نشانه ها بر روی سنگ های بزرگ فکر میکنند که در داخل سنگ گنج و دفینه پنهان شده است و این اشتباهی که در بین کاوشگران بسیار رایج است. باید توجه داشت که موردی از وجود گنج و دفینه در اون صخره های بزرگ گزارش نشده است و فقط در اطراف آنها باید کاوش را انجام دهید. مواردی که دفینه در زیر سنگ قرار داشته در مقایسه با جاسازی گنج در سنگ بسیار بیشتر است.

علائم گنج در کوه را به دقت بررسی کنید و علائم گنج و دفینه در کوهستان مانند جوغن ها ، پلمپ های ساروجی و نشانه هایی همچون شتر ، عقاب ، بز ، لاکپشت ،  شیر ، خرس،  مار و همچنین صورت و نیم رخ های حیوانات و  انسان و فلش های جهت نما را جدی بگیرید. برای اطلاعات بیشتر پست دفینه یابی در کوهستان را مطالعه فرمایید. در هنگام مواجهه با سنگ مشکوک باید آن را به دقت بررسی کرد تا آثار و علائم حفاری هرچند کوچک بر روی آن مشخص باشد در غیر این صورت در داخل سنگ هیچ گنج و دفینه ای نیست.

یکی از مهمترین علائم گنج در کوه غار ها هستند که نوع دارای گنج معمولا با ساروج پلمپ شده اند. ساروج یکی از ملاتهای سنتی ایران است که در دسته ملاتهای آبی می باشد و تاریخ شروع کاربرد دقیق آن را نمی‌توان حدس زد، ولی نمونه‌هایی ۷۰۰ ساله از ساروج هم‌اکنون در نقاط مختلف ایران یافت می‌شوند. در گذشته ملات سیمان وجود نداشته است مردم برای ساخت بناهایی که به هر طریقی با آب در ارتباط بوده‌اند از ساروج استفاده می کردند اما استفاده از ساروج در غار دارای گنج معنی دیگری دارد و صرفا برای پلمپ از آن استفاده میشده است زیرا در آنجا آب وجود ندارد. در غارهای کاملا سنگی که خاکی از بیرون به داخل منتقل نشده باشد؛ مورد مهم برای پنهان کردن اموال دیواره های غار می باشد، از چک کردن آنها غافل نشوید. غارهای بدون نماد در صورتی حائز اهمیت هستند که روی کوهی نامدار و خاص قرار گرفته باشند و یا بصورت صخره ای به شکل و خاص درآمده باشند

دستگاه فلزیاب مناسب برای کاوش در کوه

پس از آشنایی با مهمترین علائم گنج در کوه نوبت به انتخاب دستگاه میرسد. همانطور که می دانید دستگاه های گنج یاب به مدل‌های مختلفی تقسیم می شوند که مشهورترین آنها دو نوع گنج یاب پالسی و گنج یاب vlf است.یکی از دستگاههای ضروری برای گنج یابی در غار دستگاه یون یاب است که از آنها برای اطمینان از گربه رو ها و هواکش های منتهی به گنج استفاده میشود. به وسیله یک دستگاه یون یاب می توان از وجود دفینه در یک محیط اطمینان حاصل کرد. یک دستگاه یون یاب به تنهایی برای پیدا کردن گنج و دفینه کافی نبوده و حتماً باید در کنار یک فلزیاب مکمل به کار گرفته شود.

فلزیاب مناسب کاوش در کوه  باید دارای طراحی ارگونومیک و وزن سبک باشد تا به راحتی بتوان آن را در کوهستان حمل کرد. میزان بسیار بالای مواد معدنی موجود در خاک و سنگ های کوهستان سبب ایجاد خطا و اشتباه در دستگاه های فلزیاب میشود که با تمرین و ممارست میتوان تا حد ممکن این خطاها را کاهش داد و از این رو بهتر است تا از دستگاههای پالسی استفاده کنید.

با توجه به نکات مطرح شده در در بالا مواد در نظر گرفتن فاکتور هایی همچون قیمت دستگاه فلزیاب و گارانتی و خدمات پس از فروش دقیق ترین دستگاه فلزیاب برای کاوش در کوهستان به انتخاب کارشناسان ما گنج یاب اشنایدر است. گنج یاب اشنایدر (schneider) دستگاهی مکمل متشکل از هفت نوع سیستم فلزیابی؛ ردیاب آنتنی ، فلزیاب بوقی، اسکنر مگنومتر شانزده سنسور، اسکنر موبایلی، سوپر سنسور و یون یاب است که برای به منظور افزایش کارایی و راندمان و همچنین کاهش خطا در یک پک عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش