فلزیاب اسکنر تصویری

فلزیاب اسکنر

فلزیاب اسکنر تصویری به دستگاههایی گفته میشود که قابلیت ارائه تصویر از زیر زمین را دارند. استفاده از این دستگاهها چند سالی است که با استقبال کاوشگران مواجه شده و توانسته اند در بازار به فروش خوبی دست پیدا کنند. گنج یاب اسکنر قادر است تا علاوه بر تشخیص فلز در زیر زمین ، ابعاد و عمق حدودی آن را نیز مشخص کند. این دستگاهها علاوه بر داشتن قدرت تفکیک مناسب باید دارای عمق کاوش مناسبی هم باشند. به صورت کلی فلزیاب اسکنر تصویری را میتوان به سه دسته زیر تقسیم بندی کرد :

  • فلزیاب اسکنر پالسی
  • فلزیاب اسکنر مگنومتر
  • دستگاه اسکنر GPR ( این دستگاهها قادر به تشخیص فلز نیستند و برای تشخیص لایه های زیر زمین و ساختار های زیر زمینی کاربرد دارند ).
scanning_metal_detector
scanning_metal_detector

اسکنر های پالسی از دیگر انواع موجود دارای عمر کاوش بیشتری بوده و همچنین عملکرد بهتری را در زمین های معدنی و شور را دارا می باشند. بیشتر گنج یابهای تولید ایران از این سیستم استفاده می کند. اگر قصد شما از کاربرد این سیستم ها، پیدا کردن گنج و دفینه های باستانی است استفاده از گنج یاب اسکنر پالسی توصیه می شود. از این دستگاههای گنج یاب برای پیدا کردن حفره ها و راهروهای زیرزمینی، اتاقک ها و مقبره های دارای دفینه بیشتر استفاده می شود.

اسکنر مگنومتر از سنسورهای مگنومتر که به فلزات آهنی حساس هستند استفاده کرده و دارای دقت بیشتری در محیط‌های کاوش واقعی می باشد اما عمق نفوذ آنها از سیستم های پالسی کمتر بوده و دارای قیمت بیشتری می باشند. در این دستگاه ها امکان به دست آوردن عمق هدف، ابعاد و شکل تخمین هدف وجود دارد. برخی از این اسکنر های مگنومتر این امکان را دارند که بتوان فیلمی زنده (Live Video) از زیر زمین در حین کاوش را مشاهده کرد.

دیتا های دریافتی از سنسورهای مگنومتر توسط یک نرم افزار واسط به تصاویر خروجی تبدیل می شود. اسکنر های تصویری به کمک سنسور های پیشرفته ای که دارند زمین را اسکن و داده ها را جمع آوری می کنند. این داده ها در خروجی نهایی به صورت تصاویری سه بعدی رنگی نشان داه می شوند. این اطلاعات بوسیله نرم افزارهای خاصی مانند نرم افزار ویژوالایزر سه بعدی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند تا کاوشگران بتواند نتایج نهایی را به وضوح و جزئیات بیشتری مشاهده کنند. برای اینکه بتوانید اطلاعات را در نرم افزار ویژوالایزر به درستی تجزیه و تحلیل کنید باید نحوه کار با ویژوالایزر را بلد باشید یا اینکه از اپراتور های متخصص در این زمینه کمک بگیرید. استفاده از اسکنر ها در کاوش باعث افزایش موفقیت و صرفه جویی در هزینه و زمان شما خواهد شد.

 

دستگاه های اسکنر جی پی آر GPR توانایی تشخیص فلزات را نداشته و فقط برای بررسی لایه های خاک و ساختار های زیر زمین به کار می روند و کاربرد ژئوفیزیک و زمین شناسی دارند. مشاهده می شود که برخی از افراد سودجو این دستگاه ها را تحت عنوان گنج یاب به فروش می رسانند در صورتی که کاربرد این دستگاه ها فقط اسکن کردن ساختارهای زیر زمین می باشد و به فلزات حساسیت ندارند.

قبل از خرید فلزیاب اسکنر تصویری حتماً توجه داشته باشید که خرید خود را از شرکتهای معتبر و واردکنندگان محصولات اورجینال انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش