فلزیاب مگنومتر نسل جدید فلزیاب ها

فلزیاب مگنومتر

فلزیاب مگنومتر و هرآنچه لازم است بدانیم

قبل از تعریف فلزیاب مگنومتر باید تعریف ساده ای از مگنتومتر داشته باشیم. مغناطیس‌سنج (Magnetometer‎) یا حسگر مغناطیس، ابزاری است که مغناطیس حاصل از مغناطش مواد مغناطیسی مانند فرومغناطیس یا جهت، قدرت و تغییر نسبی میدان مغناطیسی در یک مکان خاص اندازه‌گیری می‌کند.مغناطیس‌سنج را می‌توان به عنوان فلزیاب نیز مورد استفاده قرار داد. این دستگاه‌ها می‌توانند نه‌تنها فلزات مغناطیسی (آهنی) را تشخیص داده بلکه این فلزات را در ژرفای بیشتری نسبت به فلزیاب‌های عادی شناسایی کنند. همچنین امکان شناسایی اشیای بزرگ مانند خودروها را نیز در ژرفای ده‌ها متری دارند، در حالی که برد ژرفای یک فلزیاب عادی به ندرت به بیش از دو متر می‌رسد.

فلزیاب تصویری یا همان فلزیاب مگنومتر دسته ای از فلزیاب ها هستند که قابلیت تشخیص و شناسایی انواع حفره ، اتاقک ، راهروهای زیر زمینی و انواع فلزات را در عمق زمین دارند. همانطور که می دانید میدان مغناطیسی یک کمیت برداری است یعنی علاوه بر شدت (بزرگی) دارای جهت نیز می باشد. مغناطیس سنج ها بر اساس نوع کمیت اندازه گیری شده یا روش اندازه گیری و یا نوع کاربرد می توانند طبقه بندی شوند.

فلزیاب مگنومتر
magnetometer-Treasure-detector

مغناطیس سنج ها برای دو هدف معمول استفاده می شوند

  1. برای اندازه گیری مغناطش ناشی از یک ماده مغناطیسی مثل فرومغناطیس ها
  2. برای اندازه گیری اندازه و در برخی موارد برای تعیین جهت میدان مغناطیسی در یک نقطه از فضا

مغناطیس سنج ها ، هم به صورت یک دستگاه کامل و هم به صورت سنسور مغناطیسی در دسترس هستند. فلزیاب مگنومتر معمولا نیاز به یک لپتاپ دارد. مگنتو متر مغناطیس زمین را اندازه گیری کرده و می تواند خلا یا فلزات آهنی را پیدا کند. این دستگاه اگر سنسور های خوبی داشته باشد می تواند حفره ، تونل و یا خلا را در عمق چند متری شناسایی کند. معمولا برای مشخص کردن ابعاد یک حفره یا اتاق در زیر زمین این سیستم را به یک لپتاپ وصل میکنند تا بتواند شکل حفره یا تونل زیر زمین را دقیقا نشان دهد ( پردازش داده ها در یک نرم افزار سه بعدی انجام میشود و تصویر خروجی به اپراتور نمایش داده میشود ). استفاده از این نرم افزار های سه بعدی نیاز به تجربه و دانش کافی دارد که در پست های جداگانه به آموزش آنها پرداخته ایم. این سیستم ها میتوانند مانند یک فلزیاب نقطه زن عمل کنند و هر کجا که حفره یا فلز آهنی پیدا کند به اپراتور هشدار دهد.

آیا فلزیاب مگنومتر توانایی تشخیص طلا را دارد

فلزیاب مگنتی در تشخیص طلا دچار مشکل میشود زیرا طلا از دسته فلزات مغناطیسی نیست اما برای رفع این مشکل از دستگاههای ترکیبی استفاده میشود به این معنی که دستگاه فلزیاب برای تشخیص حفره و فلزات مغناطیسی از سنسور های مگنومتر استفاده میکند و برای تشخیص طلا و سایر فلزات غیر مغناطیسی و تفکیک آنها از سیستم کارکرد پالسی ( فلزیاب های PI ) استفاده میکند. تجمیع این قابلیت ها میتواند باعث بالا رفتن راندمان دستگاه و همچنین افزایش میزان موفقیت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش