نحوه تقویت فلزیاب و افزایش عمق آن

تقویت فلزیاب

تقویت فلزیاب و افزایش عمق آن

بسیاری از کاوشگران از عملکرد دستگاه فلزیاب خود پس از خریداری رضایت چندانی ندارند و همه مسئولیت را متوجه کمپانی تولید کننده می دانند در صورتی که با انجام صحیح برخی از تنظیمات و عملیات ها میتوان به یک راندمان خوب عملکرد رضایت بخش رسید. در ادامه به بررسی برخی از عوامل تاثیر گذار و نحوه مواجهه با آنها می پردازیم تا با نحوه تقویت فلزیاب و افزایش عمق آن آشنا شوید.

استفاده از خدمات پس از فروش کمپانی

بسیاری از کمپانی های فروش فلزیاب امکان ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه های تولیدی خود را فراهم کرده اند. اگر دستگاه خود را از یک کمپانی معتبر خریداری کرده باشید در اکثر مواقع کمپانی تولید کننده خود را ملزم و متعهد به آپدیت و ارتقاء دستگاه خریداری شده در صورت درخواست خریدار میداند. خدمات پس از فروش کمپانی تولید کننده تماس گرفته و در صورت امکان آپدیت و ارتقا دستگاه خود را برای آنها فرستاده تا کارهای لازم بر روی آن انجام شود.

آپدیت نرم افزاری توسط فلش مموری یا کابل رابط

برخی از دستگاه های فلزیاب خارجی قابلیت آپدیت نرم افزاری توسط فلش مموری و کابل رابط را دارا می باشند. در این صورت ابتدا باید فایل آپدیت را از سایت کمپانی تولیدکننده دریافت کرده و آن را به فلش مموری منتقل کنید و سپس در تنظیمات دستگاه فلزیاب به قسمت به روز رسانی نرم افزار رفته و با وصل کردن فلش مموری منتظر پایان عملیات باشید. بسیاری از مشکل های نرم افزاری با آپدیت کردن دستگاه فلزیاب از بین رفته و کارکرد دستگاه ارتقا پیدا میکند.

تنظیمات درست دستگاه

هر دستگاه الکترونیکی دارای یک سری تنظیمات و سوییچ های مخصوص به خود جهت آماده سازی برای انجام کار است. تنظیمات فلزیاب یکی از اصلی ترین اصول اولیه کار با فلزیاب است که تاثیر مستقیمی در تقویت فلزیاب دارد.ستگاههای فلزیاب حرفه ای دارای تنظیماتی هستند که با انجام آنها میتوانید شانس خود را در رسیدن به هدف بیشتر کنید. بالانس کردن دستگاه با زمین ، تنظیمات مربوط به زمین کاوش و همچنین تنظیمات مربوط به نوع هدفی که به دنبال آن هستید از مهمترین تنظیمات اولیه هستند. انجام صحیح این تنظیمات میتواند راندمان دستگاه شما را به نحو خارق‌العاده‌ای افزایش دهد. در این پست میتوانید با نحوه صحیح انجام تنظیمات دستگاه فلزیاب آشنا شوید.

نقش بالانس دستگاه فلزیاب در تقویت فلزیاب

بالانس زمین تنظیماتی است که انجام آن باعث افزایش عمق کاوش و تقویت فلزیاب در زمین های معدنی میشود. زمین های معدنی دارای نمک ، ذرات آهن و … است.مقدار این مواد به جغرافیای منطقه ، شرایط فعالیت های انسانی در منطقه مورد نظر و … بستگی دارد. این مواد معدنی به سیگنال های ساطع شده از فلزیاب پاسخی شبیه به فلز میدهند و با توجه به حجم بسیار زیاد زمین در مقایسه با هدف دفن شده ، اثر این مواد موجود در خاک میتواند باعث پوشیده شدن اهداف کوچک فلزی شود و فلزیاب نتواند آنها را کشف کند. انجام تنظیمات فلزیاب مربوط به بالانس زمین میتواند باعث کاهش این خطاها شود و دقت را در هنگام کاوش بالاتر ببرد و شما میتوانید صداها را واضح بشنوید و سیگنال های مزاحم اختلالی در این کار ایجاد نمیکند. برای آشنایی بیشتر با نحوه صحیح بالانس دستگاه فلزیاب این پست را مطالعه کنید.

نحوه صحیح نقطه زنی

علاوه بر مباحث تخصصی و سخت افزاری نحوه صحیح استفاده از فلزیاب برای نقطه زنی دقیق نیز بسیار مهم بوده و در بسیاری از موارد با اینکه اپراتور فلزیاب از یک دستگاه فلزیاب حرفه ای استفاده می کند اما نمی تواند محل دقیق اهداف را مشخص کند و دلیل این امر نداشتن مهارت کافی اپراتور در نقطه زنی هدف است.به طور یقین می‌توان حرکت صحیح کویل بر روی سطح زمین را مهمترین قدم در نقطه زنی با فلزیاب دانست. برای آشنایی با نحوه صحیح نقطه زنی این پست را مطالعه کنید.

نقش نحوه حرکت دادن کویل در تقویت فلزیاب

در کار با فلزیاب یکی از مهمترین نکات نحوه صحیح حرکت کویل فلزیاب است. همیشه فلزیاب را دو فوت جلوتر از خود حرکت دهید و سعی کنید در یک خط مستقیم حرکت کنید این باعث میشود تا یک ناحیه را دوبار اسکن نکنید. همیشه لوپ فلزیاب را کمتر از ۱۰ سانتی متر از سطح زمین فاصله بدهید.نکته ای که بسیار مهم است این است که سر جستجوگر فلزیاب را موازی با سطح زمین حرکت دهید و از دور کردن سر جستجوگر به مقدار زیاد از سطح زمین پرهیز کنید. همانطور که می دانید رابطه مستقیمی بین نوع و جنس هدفی که به دنبال آن هستید ، منطقه کاوش و سایز هدف مورد نظر وجود دارد و شما باید سرعت حرکت خود را متناسب با این سه گزینه تعیین کنید و اگر به دنبال اهداف کوچک هستید سعی کنید تا سرعت خود را کاهش داده و به کوچکترین و ضعیف ترین سیگنال های دریافتی نیز توجه کنید. برای توضیحات بیشتر این پست را مطالعه فرمایید.

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و بیشتر پست نحوه افزایش عمق دستگاه فلزیاب را مطالعه فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش