همه چیز در مورد فلزیاب گوشی

فلزیاب گوشی

چرا فلزیابی و گنج یابی با نرم افزار فلزیاب گوشی امکان پذیر نیست؟

فلزیابی و گنج یابی به دنبال شناسایی و کشف اشیاء فلزی از زیر خاک یا سطح زمین هستند. از قدیمی‌ترین زمان‌ها تا به امروز، مردم از فلزیاب‌ها برای شناسایی اشیاء ارزشمند مانند سکه‌ها، جواهرات، تاریخی‌ها و غیره استفاده کرده‌اند اما امروزه شاهد تبلیغات زرد بسیار زیادی در سطح اینترنت هستیم که مدعی استفاده از فلزیاب گوشی برای پیداکردن گنج و دفینه هستند و اقدام به فروش نرم افزار فلزیاب موبایل میکنند.در این مقاله، ما به دنبال بررسی عللی هستیم که فلزیابی و گنج یابی با استفاده از نرم‌افزار فلزیاب گوشی امکان پذیر نمی‌باشد.

در دنیای امروزه پیشرفت فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها به نحو چشمگیری تأثیرات بسزایی بر تمامی ابعاد زندگی ما داشته است. یکی از حوزه‌هایی که تحت تأثیر قرار گرفته، زمینه‌ی فلزیابی و گنج یابی است. همچنین، نرم‌افزارها نیز در بسیاری از زمینه‌ها ابزاری کارآمد و پرکاربرد به شمار می‌روند.

نقش نرم‌افزارها در تکنولوژی فلزیابی
نرم‌افزارهای فلزیابی گوشی اخیراً به بازار آمده و به طور گسترده‌ای تبلیغ می‌شوند. این نرم‌افزارها معمولاً مدعی هستند که با استفاده از سنسورهای گوشی هوشمند، قادر به تشخیص و شناسایی فلزات در محیط اطراف خواهند بود. اما آیا این ادعاها به واقعیت پیوسته و آیا استفاده از این نرم‌افزارها در فلزیابی و گنج یابی واقعاً ممکن است؟ با ما همراه باشید تا علل عدم امکان پیدا کردن گنج و دفینه با استفاده از نرم‌افزار فلزیاب گوشی را بررسی کنیم:

شش دلیلی که فلزیاب گوشی در دفینه یابی کاربردی ندارد

1. عدم دقت کافی : یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در استفاده از نرم‌افزارهای فلزیابی گوشی، دقت آن‌هاست. سنسورهای موجود در گوشی‌ها اغلب به صورت عمومی و برای کاربردهای گوناگون طراحی شده‌اند و دقت کمتری نسبت به سنسورهای مخصوص فلزیاب‌ها دارند. این باعث می‌شود که تشخیص فلزات با دقت کافی برای فلزیابی موثر مشکلاتی ایجاد کند. سنسور های مغناطیس سنج موجود در موبایل دارای عمق کاوش حداکثر 2 سانتی متری هستند در صورتی که برای دفینه یابی به دستگاهی نیاز است که سنسور های به کار رفته در آن بتواند اهداف فلزی را در حداقل عمق 2 متری پیدا کنند.

2.عمق شناسایی: نرم‌افزارهای فلزیاب گوشی به دلیل محدودیت‌های سنسورها، معمولاً توانایی شناسایی فلزات در عمق‌های بیش از چند سانتی متر را ندارند. این باعث می‌شود که امکان کشف گنج‌ها و فلزات باارزش در اعماق عملا غیر ممکن شود.

3.تداخل الکترونیکی: گوشی‌های هوشمند از تعداد زیادی اجزای الکترونیکی و سنسورها درون خود تشکیل شده‌اند. این اجزا می‌توانند تداخل‌های الکترونیکی را ایجاد کرده و تشخیص دقیق فلزات را مختل کنند. در پست های قبل در مورد عوامل ایجاد اختلال در دستگاه فلزیاب صحبت کرده ایم که مطالعه آن به علاقه مندان توصیه میشود.

4.ویژگی‌های خاص فلزیاب‌ها: فلزیاب‌ها معمولاً با توجه به نیازهای خاص فلزیابی طراحی می‌شوند. ویژگی‌هایی مانند تنظیمات مختلف حساسیت، حالت‌های مختلف فلزیابی، تشخیص تفاوت بین انواع مواد فلزی و غیره، در فلزیاب‌های حرفه‌ای و تخصصی وجود دارند که نرم‌افزار فلزیاب گوشی قادر به تطابق با آن‌ها نخواهد بود.

5.حساسیت به نویز و سیگنال‌های مختلف: گوشی‌های هوشمند با توجه به ماهیت چندمنظوره‌ای‌شان، به سیگنال‌های مختلف از جمله شبکه‌های مخابراتی، وای‌فای، بلوتوث و سیگنال‌های GPS پاسخ می‌دهند. این امر می‌تواند باعث تداخل با سیگنال‌های فلزیابی شود و تشخیص دقیق فلزات را دشوار کند.

6.سنسورهای خاص و تخصصی: نرم‌افزارهای فلزیاب گوشی با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری گوشی‌ها از تعداد محدودی سنسور استفاده می‌کنند. این محدودیت‌ها می‌توانند مانع از شناسایی دقیق و کامل‌ فلزات مختلف شوند. به علاوه، فلزیاب‌های حرفه‌ای از ترکیب متنوعی از تکنولوژی‌ها مانند تکنولوژی VLF (Very Low Frequency) و PI (Pulse Induction) استفاده می‌کنند که قرار دادن برد های الکترونیکی و سنسور های آنها در فضای بسیار کوچک گوشی غیر ممکن است.

استفاده از نرم‌افزارهای فلزیابی گوشی در فلزیابی و گنج یابی، به دلیل چالش‌ها و محدودیت‌های مذکور، به‌طور کلی غیرعملی و غیر علمی است. به تبلیغات موجود در اینترنت توجه نکنید و خرید فلزیاب خود را از شرکت های معتبر و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش انجام دهید.

با توجه به آنچه که در بالا به آن اشاره کردیم میدانیم که گنج یابی با یک موبایل تنها بدون هیچ دستگاهی که به آن وصل شود کاری غیر ممکن است اما شرکت IKPV با ساخت دستگاه فلزیاب موبایل MobiFuture گامی بزرگ در راستای فلزیابی با موبایل برداشته است.حتما با انواع فلزیاب تصویری آشنایی دارید که برای استفاده از آنها به یک لپ تاپ یا تبلت نیاز دارید اما با استفاده از فلزیاب موبایل MobiFuture موبایل شما نقش لپتاپ را بازی کرده و تصاویر دریافتی از زیر زمین بر روی صفحه موبایل شما نمایش داده می شود. نرم افزار مورد استفاده این دستگاه فلزیاب تصویری و قابلیت نصب بر روی انواع سیستم عامل های اندروید و ios را دارا می باشد.

شماره تماس واحد فروش گنج یاب

09120043750 –  09917579030  

شیراز – پل معالی آباد – دینکان – جنب کوچه ۲۱ شهید دینکانی

32 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • Avatar
    مهران نصیری
    2023-08-10 13:17

    سلام ..ممنون از اطلاعات خوبتون خیلی عالی بود .امیدوارم دراینده بتونم استفاده کنم …

    پاسخ
    • سلام،ببینم فلزیاب تبلیغاتی شما تمام مرزهای ابتدای مقاله تونو،جابجا می‌کنه دیگه نه؟!!!؟

      پاسخ
      • دستگاه فلزیاب ما فقط از گوشی موبایل برای نمایش آنالیز نتایج استفاده میکنه و گوشی موبایل هیچ نقشی در فرایند پیدا کردن گنج ندارد چون سنسور ها و قطعات لازم را ندارد!

        پاسخ
    • Avatar
      محمدرضا حبیبی
      2023-09-14 15:17

      الاالم خدا کنه که همین جوری که میگن باشد بنده ۳سال است که هر چی داشتم تو ی این راه از دست دادم ولی متاسفانه به هیچ چیزی نرسید م

      پاسخ
  • Avatar
    ‌javad
    2023-08-10 19:55

    سلام به نطر نماید هنوز دستگاه دقیق وحرفه ای درایران باشه که درقسمتهای کوهستانی با وجود ذرات آغشته بتونه دقیق عمل کنه

    پاسخ
    • عزیز قویترین دستگاه ما مختص محیط کوهستانیه. با مشاوران ما تماس بگیرید

      شماره تماس واحد فروش

      09120043750 – 09917579030

      پاسخ
      • ببینم،اون دستگاه فلز یاب مانیتور نداره ؟؟؟!این همه گفتید ،که ملت گوشی ها شونو بفرستن ،که شما سخت افزار روی اون نصب کنیین؟؟؟!

        پاسخ
        • خیر دستگاه فلزیاب کوچک و قابل حمل طراحی شده و بر روی خود مانیتور ندارد، شما قرار نیست گوشی رو جایی بفرستید! پس از خرید دستگاه فلزیاب دارای نرم افزار مخصوص خودشه و اتوماتیک به گوشیتون وصل میشه و نتایج حاصل از کاوش به صورت سه بعدی به نمایش در می آید.

          پاسخ
    • Avatar
      سعید
      2023-09-18 01:39

      سلام
      برای خریدفلزیاب )ردیاب یانقطه زنی که به یول شما حداقل دومتررا دقیق بزند وشناسایی کند وقیمت مناسب داشته باشد چه وسیله ای پیسنهادمیدید .ممنون میسم بانام وقیمت به شماره ام ارسال کنید

      پاسخ
      • سلام AJM IMAGING و AUR 370 پیشنهاد ما به شماست.
        برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

        09120043750 – 09917579030

        شیراز – پل معالی آباد – دینکان – جنب کوچه ۲۱ شهید دینکانی

        پاسخ
  • Avatar
    جانش
    2023-08-11 18:01

    پیونتر چطور است

    پاسخ
  • خود فلزیابهایی که میخری باز هم هیچ کاربردی ندارن
    متاسفانه امروزه کلابراری زیاد شده،۱۰سال دنبال دفینه گشتم با انواع فلزیاب ،وردیاب متاسفانه همشون خطای بسیار زیاد داشتن،من جایی زندگی میکنم که دورورم همش آثار هست متاسفانه یه دستگاه خوب پیدا نشد که هممون از این وضعیت خلاص کنه

    پاسخ
  • Avatar
    حسن مرادلی
    2023-08-12 09:19

    آیا داشتن فلزیاب یا همان گنج یاب در ایران منع قانونی دارد؟
    کدام نوع فلزیاب کاربردش راحتتر،قیمتش اقتصادی تر و ترجیح افراد حرفه ای است
    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
    • صرف داشتن خیر اما کاوش در محوطه های باستانی ممنوع است. معمولا فلزیاب های پالسی تصویری با قیمت زیر 100 میلیون مانند Antares و AJM Imaging

      پاسخ
  • دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو … شما ک میگین فلزیابی باگوشی کاری غیر ممکن و غیر علمیه چطوره ک درپایان از نرم افزار تولیدی شرکت خودت تبلیغ میکنی..

    پاسخ
    • نرم افزار نیست عزیز، یک قطعه سخت افزاری هست که دارای سنسور های تصویریه و فقط از گوشی به عنوان نمایشگر استفاده میکنه، لطفا با دقت مطالعه کنید

      پاسخ
  • Avatar
    مهدی
    2023-08-14 21:43

    سلام دقت فلز یابتون چقدره چند متر عمق رو کاووش میکنه قدرت تفکیک داره شعاع زن هست یا نقطه زن قیمت چنده مرسی

    پاسخ
  • سلام‌ این دستگاه پارازیت روی بیسیم اطلاعات و کلانتری منطقه نمیندازه یا جی پی اس نداره .

    پاسخ
  • Avatar
    مرادی
    2023-08-16 08:56

    سلام قیمتش چقدره

    پاسخ
  • Avatar
    حمید
    2023-08-16 11:50

    با سلام و خسته نباشی ، یه سوال داشتم ، این وسیله ی ( دستگاه ) شما ساخت و مونتاژ داخله ( وطنی ) هستش یا شرکتی و کارخونه ای معتبر خارجی ؟ چون عموما دستگاههای تولیدی کارخونه های معتبر مثل ماین لب استرالیا کل پکیج کامله و لزومی به خرید و تهیه ی لب تاب و گوشی نداره ، چه نقطه زن و چه ردیاب و چه اسکنر و …

    پاسخ
    • سلام
      دستگاه ساخت شرکت IKPV و ایرانی است. دستگاه هم به صورت پک کامل همراه با تبلت ارائه میشود و هم به صورت تکی بسته به انتخاب مشتری

      پاسخ
  • Avatar
    کیکاووس
    2023-09-05 14:26

    سلام دستگاه فرکانسی راداری دارید

    پاسخ
    • سلام
      بله با واحد فروش تماس بگیرید

      شماره تماس واحد فروش

      09120043750 – 09917579030

      شیراز – پل معالی آباد – دینکان – جنب کوچه ۲۱ شهید دینکانی

      پاسخ
  • درود بهترین دستگاه که بتونه عمق مفید،شش متری رابزنه وقیمت مناسب داشته باشه کدام پیشنهادمیدید.

    پاسخ
  • Avatar
    منصور
    2023-09-21 01:58

    من بیش از ده سال دنبال این رویای دست نیافتنی بودم‌وبا اکثر دستگاه‌ها کارکردم بعنوان اپراتور دستگاه.
    نتیجه تجربه هامو خلاصه میگم‌برا دوستانی که به عمق حرفام فکر کنن.
    پیدا‌کردن دفینه با هر دستگاهی،بارعایت شرایط محیطی،روش‌های اسکن،نوع دستگاه،شرایط خاک وذرات موجود درخاک،حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به دستگاه وحدود ۷۰ تا ۸۰ درصد به اپراتور دستگاه وتجربه اون بستگی داره.والسلام

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش