گنج کم عمق چه نشانه هایی دارد

گنج کم عمق

عمق گنج به چه عواملی بستگی دارد؟

عمق دفینه اصلی ترین عامل تعیین کننده در شروع به کار کاوشگران است. جنس و حجم دفینه تاثیر بسیار زیادی در عمق قرار گیری آن دارد. بسیاری از کاوشگران با دیدن عمق زیاد یک دفینه از ادامه کار منصرف میشوند که هزینه بر بودن ، زمان بر بودن و سختی های بسیار زیاد از جمله دلایل انصراف آنها میباشد و همین عامل سبب میشود تا بیشتر آنها به دنبال گنج کم عمق باشند. برای دانستن عمق دفینه های ایران باید به بسیاری از نکات توجه کرد. فرهنگ آداب و رسوم و باورهای مذهبی مردم یک منطقه نیز در عمق دفینه گذاری آنها دخیل بوده بدین صورت که در هر منطقه با توجه به باورهای مذهبی و آداب و رسوم خاص خود مردگان و اموال را در یک عمق خاص دفن می کردند.

برای حدس زدن عمق تقریبی یک دفینه؛ دانستن هدف شخص از پنهان کردن اموال می تواند بسیار کمک کننده باشد برای مثال راهزنان انواع را در جای مخفی کرده و پس از مدتی آنها را برمی داشتند و به همین دلیل عمق آن کم بوده و به راحتی می توانستند آن را خارج کنند اما اموالی که به همراه اموات در قبر قرار داده می شد به جهت استفاده فرد فوت شده از آن‌ها در جهان دیگر بود ( بنا بر اعتقادات مذهبی ) و به همین جهت در عمق بیشتری قرار داده می شدند.

جنس خاک اطراف گنج در یک منطقه نیز مستقیما بر روی عمق تاثیر گذار است. در مناطقی که دارای خاک سنگلاخ و سفت هستند امکان حفر زیاد زمین وجود ندارد و معمولاً دفینه ها نهایتا در عمر سه متری قرار دارند. در مناطقی که دارای خاک یکدست و نرم و مرطوب هستند دفینه ها در عمق ۴ تا ۸ متری قرار دارد. دفینه و گنج های مربوط به بیش از ۳ هزار سال پیش دارای عمق کمتری نسبت به دفینه های دیگر هستند زیرا امکانات حفاری در آن برهه از تاریخ به نسبت کمتر بوده است؛ البته این قضیه در مورد پادشاهان صدق نمی کند.

عمده دلایل تعیین کننده عمق دفینه ها :

  • نوع دفینه پنهان شده
  • فرهنگ منطقه
  • جغرافیا و جنس خاک منطقه
  • تاریخ دفینه گذاری
  • هدف از دفینه گذاری

عمق گنج‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و تاثیرات مختلفی می‌توانند باعث شوند که اشیاء در عمق‌های مختلف پنهان شوند. برخی از عواملی که بر عمق گنج تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  1. زمین‌شناسی و جنس خاک: نوع خاک و سنگ‌های زیرزمینی در منطقه ممکن است تأثیر زیادی بر عمق پنهان‌شدن گنج داشته باشد. در برخی از خاک‌ها و سنگ‌ها، حرکت و نفوذ آسان‌تر است پس گنج ها در عمق بیشتری قرار دارند و بالعکس در زمین های سنگلاخی و سفت عمق گنج کمتر است.

  2. گذشت زمان: طول زمانی که گذشته است می‌تواند تأثیری بر عمق پنهان‌شدن گنج داشته باشد. ممکن است به مرور زمان، خاک و سنگ‌ها بر روی گنج‌ها حرکت کرده و آن‌ها را در عمقی بیشتر یا کمترتر پنهان کنند.

  3. حجم و وزن گنج: اشیاء سنگین‌تر و حجیم تر معمولاً در عمق کمتری پنهان می‌شوند، زیرا نفوذ و جای دادن آن‌ها در خاک و سنگ‌ها سخت‌تر است.

  4. روش پنهان‌کردن: افراد ممکن است از روش‌های مختلفی برای پنهان کردن گنج‌ها استفاده کنند. مثلاً، گنج های موجود در غارها در عمق کمتری قرار دارند زیرا روش های پنهان کردن گنج در صخره و سنگ بسیار زمان بر و سخت است.

  5. منطقه جغرافیایی: افراد در مناطق مختلف جهان ممکن است از روش‌های مختلفی برای پنهان کردن گنج‌ها استفاده کنند، عوامل فرهنگی یکی از شاخص ترین عوامل تاثیر گزار در این زمینه است که بسته به منطقه جغرافیایی متفاوت است.

  6. هدف از پنهان کردن گنج: گنج هایی که قرار بوده برای مدت کوتاهی پنهان باشند و سپس فرد دفینه گزار برای برداشتن گنج برگردد در عمق کمتری قرار دارند.

نشانه های گنج کم عمق :

صادقانه باید گفت که بسیاری از نشانه های گنج کم عمق که در محط وب مشاهده میکنید توسط افراد غیر متخصص نوشته شده و هیچ بنیان علمی ای ندارند و فقط سبب گمراهی اپراتور میشوند. مهمترین نشانه یک گنج کم عمق نشانه های اطراف آن است. توجه داشته باشید که نشانه های گنج بسیار زیاد بوده و آشنایی با هر یک از آنها برای رسیدن به موفقیت ضروری است.در فرآیند پیدا کردن گنج آشنایی با لایه های خاک روی گنج و نشانه های گنج تا حدود زیادی می‌تواند راهگشا باشد. همچنین داشتن اطلاعات تاریخی و باستان شناسی و اطلاع از فرهنگ و سنتهای مردمان منطقه مورد کاوش در طول زمان تا حدودی می تواند جای خالی دستگاه فلزیاب را برای شما پر کند.

نشانه های گنج شامل موارد بسیار زیادی است که با بررسی کردن آنها میتوان مسیر و محل دفن گنج را پیدا کرد و یا راهنمایی برای این کار هستند. نمادها چیزهایی هستند که در زندگی روزمره دیده میشوند و به کار می روند و معمولاً به معنای نشانه یا کنش‌هایی هستند که قرار است بر اساس مجموعهٔ هنجارها یا قراردادهای مشترکی، معنایی را به فردی دیگر انتقال دهد. برای آشنایی بیشتر با انواع نشانه های گنج کم عمق اینجا کلیک کنید.

تغییرات در خاک، سنگ‌ها یا مشخصات طبیعی مانند یک درخت یا سنگ ویژه می‌توانند به نشانه‌هایی تبدیل شوند که به محل پنهان‌شدن گنج اشاره دارند. اشیاءی که به صورت تصادفی در منطقه‌ای پیدا می‌شوند، می‌توانند به عنوان نشانه‌هایی از وجود گنج باشند. مثلاً، اگر یک سکه قدیمی یا یک جواهر را ناگهانی در زمین پیدا کنید، این می‌تواند نشانه‌ای از وجود گنج در عمق کم و نزدیک به سطح باشد. اگر الگوها، نقوش یا علائم خاصی در منطقه مشاهده می‌کنید که معمولاً به دیدگاه‌های مذهبی، تاریخی یا فرهنگی اشاره دارند، این ممکن است به شما در پیدا کردن مکان پنهان‌شدن گنج کم عمق کمک کند.

رنگ خاک اطراف گنج کم عمق :

توجه داشته باشید که هیچ رابطه ی مستقیمی بین رنگ خاک اطراف گنج و دفینه خاک شده در آنجا از لحاظ علمی وجود ندارد و تمامی مطالبی که در محیط وب در این مورد نوشته شده است توسط افراد بی اطلاع و غیر متخصص نگاشته شده و هیچگونه پایه و اساس علمی ندارد. رنگ خاک اطراف گنج کم عمق فقط و فقط تابع عوامل آلی و شیمیایی خاک است و دفن بودن طلا در یک منطقه به هیچ وجه بر روی خاک آن تاثیر شاخصی نمیگذارد، البته به دلیل تماس اکسید طلا که دارای رنگ زرد مایل به نارنجی است با خاک ممکن است کمی در رنگ خاک در تماس با این اکسید ها تغییر ایجاد کند اما این تغییر فقط به چند سانتی متر است رنگ خاک معمولاً به دلیل 3 رنگدانه اصلی است:

  1. سیاه – از مواد آلی
  2. قرمز – از آهن و اکسیدهای آلومینیوم
  3. سفید – از سیلیکات و نمک

نقشه گنج کم عمق :

بسیاری از نقشه های گنج کنونی که در بازار یافت می شوند تقلبی بوده و عمدتاً در زمان قاجار کشیده شده‌اند. بسیاری از افرادی که به عرصه دفینه یابی و فلزیابی وارد می شوند خود را در مقابل انبوهی از نقشه های گنج موجود می بینند و هر کسی که مالک آنهاست ادعا دارد که یک نقشه گنج واقعی در ایران را در اختیار دارد که شما را به سوی گنجی گرانبها راهنمایی می کند.شاید باور نکنید که از ابتدای هزاره دوم در قسطنطنیه و بغداد گنج‌نامه‌های قلابی از سوی گروه‌های زیرزمینی رواج پیدا کرد که امروزه نمونه‌های تقلبی این نقشه‌ها در موزه ها نگهداری می‌شود. پس قبل از خرید نقشه گنج این موضوعات را مد نظر داشته باشید.

محل دقیق گنج کم عمق :

برای پیدا کردن محل حدودی گنج باید از دستگاه های ردیاب استفاده کرد. پس از پیدا کردن محدوده کاوش نوبت به تعیین محل دقیق گنج میرسد که با دستگاه های مختلفی همچون فلزیاب نقطه زن ، فلزیاب تصویری ، اسکنر زمین و دستگاه یون یاب انجام میشود که هر کدام دارای ویژگی های مختص به خود هستند. اگر تنظیمات دستگاه فلزیاب صحیح نباشد امکان دریافت سیگنال های خطا و اشتباه بسیار بالاست پس حتما قبل از شروع کار از صحیح بودن تنظیمات فلزیاب و نحوه صحیح حرکت کویل گنج یاب اطمینان حاصل کنید.

 

شماره تماس واحد فروش گنج یاب

09120043750 –  09917579030  

شیراز – پل معالی آباد – دینکان – جنب کوچه ۲۱ شهید دینکانی

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • Avatar
    علی پروین
    2023-08-21 09:45

    بسیار عالی است شما دستگاه بدهید منطقه بلوچستان گنج زیاد است بیرون می کنم پول دستگاه شمارا میدم ویک درصد از گنج به شما هم می دهم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش