گنج یاب کبری

COBRA-WIRELESS-GPR-Radarteam

حقیقت گنج یاب کبری چیست؟

آگاهی پایین کاوشگران در زمینه دستگاههای فلزیاب موجب شده است تا افراد سودجو و کلاهبردار اقدام به فروش دستگاه های تقلبی تحت عنوان فلزیاب خارجی ، فلزیاب امریکایی و … کنند. یکی از این دستگاه های تقلبی گنج یاب کبری می باشد که تحت عنوان فلزیاب کبرا ساخت امریکا به فروش می رود. توجه داشته باشید دستگاهی که تحت عنوان فلزیاب کبری (فلزیاب کبرا) در ایران به فروش میرود در اصل یک دستگاه جی پی آر ساخت کشور سوئد می باشد. همانطور که مستحضر هستید دستگاه جی پی آر توانایی تشخیص فلز در زیر زمین را نداشته و صرفاً کاربرد زمین شناسی و ژئوفیزیک دارد.

در مواردی مشاهده شده است که یک فلزیاب تقلبی ساخت ترکیه یا امارات را تحت عنوان گنج یاب کبری با افراد نا آگاه می فروشند که این دستگاه ها عملاً هیچگونه کارایی نداشته و صرفاً کلاهبرداری میباشند. مجددا تاکید می‌کنیم که هیچ کمپانی شناخته شده امریکایی دستگاهی تحت عنوان فلزیاب کبرا نداشته و هر دستگاهی تحت نام نام و برند کبری تقلبی می باشد.

فلزیاب cobra توسط کمپانی Radarteam سوئد طراحی و تولید شده است. رادارتیم این دستگاه را برای اهداف ژئوفیزیک و زمین شناسی تولید کرده است که در دو مدل COBRA WIRELESS GPR و COBRA PLUG-IN GPR می باشد. این دستگاه از سیستم جی پی ار قدرتمندی استفاده می کند که به راحتی این قابلیت را به باستان شناسان و زمین شناسان می دهد که تا عمق ۱۰ متری لایه های زمین را مورد برسی قرار دهند. تکنولوژی جی پی آر تکنیکی است که در آن با استفاده از امواج رادیوئی میتوان برآورد نسبتاً دقیق از ساختار و بافت لایه های زیرزمینی و سازه های دست ساز بشر بدست آورد. این سیستم نخستین بار توسط شخصی به نام Melton در ۱۹۳۷ ارائه شد.

گنج یاب کبری
Cobra-metal-detector

از این سیستم جی پی آر می توان به عنوان یک دستگاه مکمل برای دفینه یابی و گنج یابی استفاده کرد. همانطور که میدانید عمق دفینه های ایران معمولاً بالای ۳ متر بوده و این دفینه ها در محل هایی همچون اتاقک و راهروهای زیرزمینی قراردارند کشف این اتاق ها و راهروهای می‌تواند شما را به گنج برساند و این دقیقا همان کاری است که این دستگاه انجام میدهد یعنی کشف ساختار های زیرزمینی. مجدد تاکید می‌کنیم که این دستگاه توانایی تشخیص فلزات را نداشته و حتی اگر فلزی را در فاصله چند سانتیمتری آن قرار دهید هیچ هشداری از این به اصطلاح گنج یاب کبری دریافت نمی کنید.

به صورت کلی کاربرد دستگاه کبرا در موارد زیر است :

  • محیط زیستی (تعیین موقعیت زباله های خطرآفرین ، تعیین سطح مخازن آبی زیرزمینی و …)
  • زمین شناسی و خاک شناسی (شناخت موقعیت حفره ها ، غارها ، آب زیرزمینی ، معادن ، گسلها ، تونلها و …)
  • کاربرد های مهندسی (مکان یابی محل استقرار لوله ها ، کابلهای زیرزمینی و … تصویربرداری عمقی و تعیین ضخامت لایه های مختلف روسازی راه های آسفالتی و بتنی و موقعیت فضاهای خالی زیر روسازی)
  • کاربرد های نظامی (کشف حفره ها و تونل های مخفی زیر زمینی و …)
  • باستان شناسی (کشف تونل ها و ساختار های دفن شده زیر زمینی و …)

اگر قصد انجام فعالیت های دفینه یابی و گنج یابی را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از یک دستگاه فلزیاب تصویری پالسی می باشد زیرا این دستگاهها دارای کمترین حساسیت به همراه معدنی موجود در خاک ایران بوده و همچنین از عمق کاوش بسیار بالایی برخوردار هستند. برای خرید یک دستگاه فلزیاب پالسی فقط کافی است با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره رایگان با توجه به نوع و محل کاوش شما، سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید. جهت رفاه حال کاوشگران عزیز آموزش کار با فلزیاب به صورت رایگان نیز به کاوش گران عزیز ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش