گیت فلزیاب بازرسی بدنی

گیت فلزیاب بازرسی بدنی

همه چیز در مورد گیت فلزیاب بازرسی بدنی

فلزیاب های امنیتی با شناسایی سلاح های مخفی مانند اسلحه یا چاقو، نقش مهمی در حصول اطمینان از بی خطر بودن افراد دارند. آنها همچنین در شناسایی داروهای بسته بندی شده با فویل و فلزات گرانبها در ارتباط با سرقت جواهرات یا عتیقه مفید هستند. یکی از پرکاربرد ترین انواع فلزیاب های امنیتی گیت فلزیاب میباشد که حتماً در فرودگاه ها آنها را مشاهده کرده اید. قیمت یک گیت فلزیاب ثابت می تواند از 1000 تا 30000 دلار قیمت داشته باشد. مدل‌های بین 4000 تا 5000 دلار معمولاً ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که برای محیط های عمومی مانند اداره جات ، سازمان ها و … مناسب‌ هستند.

بررسی علمی نحوه کارکرد گیت های فرودگاهی 

گیت فلزیاب بازرسی بدنی از میدان های مغناطیسی برای تشخیص فلزی که از آنها عبور می کند استفاده می کنند. علم پشت کار آنها بر اساس معادلات ماکسول است. جیمز کلرک ماکسول (1831-1879) کشف کرد که مغناطیس و الکتریسیته به هم مرتبط هستند. نمونه ای از این رابطه، سیم پیچی از سیم مسی است که دور یک میخ فلزی پیچیده شده است. هنگامی که جریان به سیم پیچ اعمال می شود، میخ فلزی مغناطیسی می شود. هنگامی که یک پالس الکتریکی از طریق یک سیم پیچ ارسال می شود، یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند. هنگامی که میدان به یک جسم فلزی برخورد می کند، به عقب منعکس می شود و با استفاده از سیم پیچ دیگری قابل تشخیص است. اندازه و زمان پالس شناسایی شده برای تعیین اندازه و موقعیت جسم استفاده می شود. جدیدترین این دستگاهها شامل چندین منطقه تشخیص هستند که به آنها امکان می دهد مکان فلزی که باعث زنگ هشدار می شود را دقیقا مشخص کنند.

گیت های فلزیاب معمولاً از فناوری القای پالس (PI) استفاده می کنند. سیستم‌های PI، انفجارهای (پالس) قدرتمند و کوتاهی از جریان را از طریق سیم‌پیچ ارسال می‌کنند. هر پالس یک میدان مغناطیسی کوتاه تولید می کند. هنگامی که یک قطعه فلز از میدان مغناطیسی عبور می کند، یک میدان مغناطیسی بازتابی ایجاد می شود. سپس این میدان مغناطیسی با سیم پیچ گیرنده واکنش نشان می دهد که به نوبه خود سیستم هشدار را فعال می کند. یک فلزیاب معمولی مبتنی بر PI حدود 100 پالس در ثانیه ارسال می کند، اما این تعداد می تواند بر اساس سازنده و مدل متفاوت باشد، از حدود 25 پالس در ثانیه تا بیش از 1000. جدیدترین گیت های بازرسی بدنی دارای چندین ناحیه هستند که نه تنها زنگ خطر را به صدا در می آورند بلکه می توانند به شخص امنیتی اطلاع دهند که شی فلزی در کجا قرار دارد که در تصویر زیر نحوه کار آنها را مشاهده میکنید. این سیستم ها با حداکثر 33 ناحیه در دسترس هستند.

گیت فلزیاب
walk-through-multi-zone

این دستگاهها قادر به تشخیص چه چیزهایی نیستند؟

گیت فلزیاب اقلام فلزی و غیرفلزی را شناسایی می کنند. با این حال، این اسکنرها نمی توانند داروهای داخل بدن را تشخیص دهند. فلزیاب ها برای تشخیص فلزاتی مانند فولاد ضد زنگ که رسانایی الکتریکی بسیار ضعیفی دارند، مشکل دارند. فولاد ضد زنگ دارای نفوذپذیری مغناطیسی کم است، به این معنی که سیگنالی به اندازه کافی قوی برای شناسایی تولید نمی کند. موارد دیگری که فلزیاب ها قادر به یافتن آنها نیستند عبارتند از: سنگ های قیمتی، مایعات ، اشیاء پلاستیکی ، چوبی ، مواد مخدر و …

آیا گیت فلزیاب برای سلامتی افراد مضر است ؟

انجمن فیزیک سلامت (The Health Physics Society) یک برگه اطلاعاتی در مورد امنیت فرودگاه نوشت که می‌گفت: «اگرچه میدان‌های مغناطیسی [که توسط آشکارسازهای فلزی ایجاد می‌شوند] نوعی تشعشع هستند، تشعشعی که دستگاه ساطع می‌کند غیریونیزه است… [و] آسیب بیولوژیکی ایجاد نمی‌کند. بنابراین، حتی قرار گرفتن مکرر در معرض آشکارسازهای فلزی هیچ خطر تشعشع مرتبطی ندارد. با در نظر گرفتن این موضوع، فلزیاب های فرودگاهی روشی بسیار موثر و ایمن برای برقراری امنیت در فرودگاه ها، مدارس و مشاغل ارائه می دهند.

اگر قصد خرید گیت فلزیاب بازرسی بدنی از برند های معروف و قابل اعتماد با کیفیت عالی و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش هستید هم اکنون با کارشناسان فروش ماه تماس گرفته و پس از مشورت دستگاه خود را در کمتر از ۴۸ ساعت در هر کجای ایران تحویل بگیرید.

شماره تماس واحد فروش فلزیاب

09917579030  – 09120043750

شیراز – پل معالی آباد – دینکان – جنب کوچه ۲۱ شهید دینکانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش