بهترین دستگاه های طلایاب در سال 2022

بهترین دستگاه های طلایاب

بهترین دستگاه های طلایاب طلایاب در سال 2022

انتخاب بهترین فلزیاب برای پیدا کردن طلا کار آسانی نیست و برای مبتدیان تقریباً غیرممکن است. در بازار پیشنهادات زیادی وجود دارد و اگر سعی کنید اطلاعاتی در مورد این دستگاه ها به دست آورید، خود را در انواع مدل ها و قیمت ها گم خواهید کرد. علاوه بر این، عملیات پیدا کردن طلا می تواند از یک کاوش معمولی بسیار متفاوت باشد. یک نفر در ساحل به دنبال آن است و کسی در بیابان به دنبال تکه های ریز طلا. هر دوی این اهداف نیاز به استفاده از دستگاههای مختلف و مخصوص به خود دارند. بنا بر آنچه گفته شد برای کمک به کاوشگران در انتخاب بهترین دستگاه های طلایاب متناسب با عملیات کاوش لیستی از بهترین طلایاب های 2022 را در ادامه بررسی میکنبم.

دستگاههای بررسی شده در این لیست بر اساس فاکتور هایی همچون قیمت فلزیاب ، کیفیت سیستم تفکیک ، عمق نفوذ ، ثبات و پایداری در زمین مختلف و … بررسی شده اند. از آنجایی که دستگاه های vlf در پیدا کردن قطعات ریز طلا در عمق زیر یک و نیم متر از دقت بیشتری نسبت به نمونه های پالسی برخوردار هستند در پست بهترین دستگاه های طلایاب ، مدل های معرفی شده بیشتر از این سیستم کارکرد بهره می برند. در مقاله حاضر انواع فلزیاب ها را مورد بحث قرار می دهیم، بهترین ها را برای اکتشاف طلا انتخاب می کنیم، مقایسه محبوب ترین مدل ها را انجام می دهیم و به شما کمک می کنیم تا دستگاهی را با ترکیب بهینه قیمت و سایر پارامترها انتخاب کنید.

Fisher Gold Bug Pro

این دستگاه یک فلزیاب چند منظوره و کارآمد برای سکه یابی و پیدا کردن قطعات طلا در خاک های بسیار معدنی است. علیرغم اینکه این مدل به طور ویژه برای تشخیص قطعات کوچک طراحی شده است برای پیدا کردن سکه های کوچک و جواهرات نیز می تواند مفید باشد.

رابط کاربری طراحی شده برای این دستگاه به قدری ساده است که هر کاوشگری با هر میزان از تجربه به راحتی می تواند با آن کار کند. ویژگی متمایز Fisher Gold Bug این است که از تکنولوژی “تفکیک متوالی” استفاده می کند که مناسب ترین روش در هنگام شکار قطعات طلا است. تکنولوژی “تفکیک متوالی” فرآیندی است که در آن اجسام یکی یکی از جست و جو حذف می شوند که از فلزات با کمترین رسانایی شروع و به پیش میرود. همچنین این فلزیاب دارای بالانس زمین است که به صورت دستی و خودکار قابل تنظیم است.

Garrett AT Gold

کمپانی گرت مدل جدیدی به نام Garrett AT Gold را طراحی کرده است که مخصوص پیدا کردن فلزات غیرآهنی و قطعات طلا است. این فلزیاب حساسیت بالایی به اجسام کوچک مانند قطعات طلا، حلقه ها، زنجیر و … دارد. برای تشخیص موفقیت آمیز قطعات، جواهرات و سکه های کوچک، دستگاه دارای فرکانس عملیاتی بالا (18 کیلوهرتز) و اندازه سنسور جستجوی آن به حداقل رسیده است.

با توجه به اینکه AT Gold بر اساس پلتفرم AT Pro طراحی شده است، می تواند در زیر آب، هنگام بارندگی و در مکان هایی با تجمع شدید گرد و غبار و خاک کار کند. تفاوت اصلی این دستگاه و AT Pro این است که فلزیاب Garrett AT Gold دارای فرکانس عملکرد 18 کیلوهرتز است (Garrett AT Pro دارای فرکانس عملیاتی 15 کیلوهرتز است). همچنین Garrett AT Gold در هنگام تشخیص فلز در خاک های با بافت سنگین، امکانات گسترده تر و دقت بیشتری دارد.

Garrett Goldmaster 24K

Goldmaster 24K  فلزیابی است که توسط شرکت آمریکایی Garrett تولید شده است و به ویژه برای پیدا کردن قطعات طلا طراحی شده است. این فلزیاب در ابتدا توسط شرکت White’s تولید شد اما در ادامه توسط Garrett خریداری شد و پس از به روز رسانی ها و پیشرفت هایی که داشت با نامی جدید وارد بازار شد.

Goldmaster 24K یک فلزیاب با یک شفت ساده S شکل است که توسط 8 باتری AA با یک شارژر تغذیه می شود. باتری های قابل شارژ می توانند تا 45 ساعت با یک بار شارژ کار کنند و امکان جستجوی گنج را برای چندین روز فراهم می کنند. دستگاه دارای یک سیم پیچ جستجوی استاندارد 6×10 DD است و یک هدست سیمی برند Garrett در بسته بندی موجود است.

اما چرا این دستکاه برای پپدا کردن قطعات طلا از فلزیاب های دیگر Garrett بهتر است؟ اول از همه، حساسیت بالا به طلا به دلیل توانایی آن در کار با فرکانس 48 کیلوهرتز است. دارای عملکرد بالانس زمین ارتقا یافته با قابلیت ردیابی و عملکرد کامل در خاک های مغناطیسی است. سیستم فیلتر زمینی – XGB به آن اضافه شده است و می توانید در شرایط مختلف با کاهش سطح نویز و بدون از دست دادن ثبات عملکرد، به جستجوی طلا بپردازید. علاوه بر این، این سیستم امکان نادیده گرفتن جزئی از سنگ های داغ را فراهم می کند. دستگاه دارای Iron Cancel می باشد. در صورتی که مکان هایی که در آن قطعات طلا را جستجو می کنید با اشیاء آهنی بسیار آغشته باشد، به شما کمک می کند تا آهن را نادیده بگیرید.

Garrett Axiom

فلزیاب Garrett Axiom دستگاهی است که در سال 2022 برای جستجوی قطعات طلا ساخته شده و از فناوری القای پالس استفاده می کند. این فلزیاب از کلاس کاملاً متفاوتی نسبت به Garrett AT Gold و Garrett Goldmaster 24K می باشد.

فناوری PI در مواردی استفاده می شود که قصد دارید روی خاک های پیچیده و بسیار پیچیده کار کنید و اینجاست که می توانید در واقع طلا پیدا کنید. القای پالس در Garrett Axiom حساسیت بهبود یافته و چندمنظوره کامل دستگاه را در بیشتر خاک های بسیار معدنی و در آب های شور فراهم می کند. این فلزیاب بسیار حساس است و توانایی تشخیص ذرات سرد با وزن کمتر از 1 گرم را دارد. زمان عملیات Garrett Axiom تقریبا 24 ساعت است. با استفاده از باتری تعبیه شده، دستگاه می تواند تا 16 ساعت کار کند و یک واحد اضافی با 8 قطعه باطری اضافه 6 ساعت دیگر گنج یابی را فراهم می کند.

Minelab Gold Monster 1000

Minelab Gold Monster 1000 یک فلزیاب با فرکانس بالا است که برای طلایابی در خاک بسیار معدنی طراحی شده است. به دلیل فرکانس عملیاتی بالای 45 کیلوهرتز، حساسیت بسیار بالایی به قطعات طلای کوچک (0.2-0.3 گرم) دارد.

این دستگاه طلایاب یک دستگاه کاملاً خودکار است. به همین دلیل است که مجبور نیستید همیشه بالانس زمین را تنظیم کنید. بنابراین، در حین جستجو می توانید زمان بیشتری را به خود فرآیند اختصاص دهید و نه به تنظیمات دستگاه. باید تصمیم بگیرید که سطح حساسیت دستگاه را خودتان تنظیم کنید یا از تنظیم خودکار استفاده کنید. در آن زمان باید به خاطر داشته باشید که حالت خودکار حساسیت دستگاه را به خاطر بهره وری پایدارتر کاهش می دهد.

XP Deus II

فلزیاب XP Deus 2 امروزه بهترین فلزیاب موجود در بازار است. این دستگاه یک فلزیاب طراحی شده در سال 2022 است که یکی از بهترین فلزیاب های چند منظوره امروزه است. این دستگاه برای تشخیص فلزات در زمین و زیر آب سریع است، با فناوری FMF® (فناوری چند فرکانس سریع)، وزن بسیار سبک (تنها 800 گرم وزن)، دستگاه متحرک و کاملاً بی سیم است: واحد کنترل، سیم پیچ جستجو، هدست، اتصال با یک نقطه نقطه بی سیم هستند. میتوان گفت این بهترین مدل فلزیاب است که توسط XP طراحی شده است.

مهمترین نکته در مورد این نوآوری، فناوری Fast Multi Frequency آن است. این به معنای توانایی عملکرد دستگاه به طور همزمان با استفاده از چند فرکانس از 4 تا 45 کیلوهرتز است. در حالی که نسخه قبلی XP Deus از بسیاری جهات خوب بود اما نه برای کاوش های ساحلی، XP Deus II را می توان نه تنها برای کاوش در محیط های مختلف استفاده کرد، بلکه دستگاه را می توان تا عمق 20 متری نیز زیر آب برد! علاوه بر این، XP Deus II یک دستگاه چند فرکانسی است که به طور موثر هم اهداف بزرگ و هم قطعات کوچک طلا را جستجو می کند که برای آنها برنامه ویژه “Goldfield” دارد.

XP Deus II تا حد امکان سبک وزن است (حداکثر وزن آن 815 گرم است) که به این معنی است که استفاده از دستگاه در حین کاوش بسیار راحت است. فلزیاب دارای باتری های تعبیه شده با حداقل 2 سال کارکرد است و سپس باید آنها را با باتری های جدید تعویض کنید. ظرفیت بالای باتری ها، مدت زمان زیادی را بدون شارژ مجدد تضمین می کند.

Minelab GPX 6000

فلزیاب GPX 6000 دارای طیف وسیعی از نوآوری ها در مقایسه با مدل قبلی خود یعنی GPX 5000 است. این دستگاه از فناوری های کاهش نویز مدرن و پالس های پروب پیچیده استفاده می کند که امکان اعمال آن را در پیچیده ترین شرایط کاوش فراهم می کند. حساسیت بسیار بالای دستگاه،  حداکثر عمق تشخیص و همچنین تشخیص موفقیت آمیز کوچکترین قطعات طلا آن را به یک کاندیدای اصلی در امر طلایابی تبدیل میکند. این مدل نه تنها برای یافتن قطعات طلا، بلکه برای کاوش در ساحل که نیاز به حساسیت فوق العاده به اهداف بسیار کوچک دارد نیز مناسب است.

GPX 6000 به طور کامل با یک سیم پیچ 11 اینچی گرد و یک سیم پیچ بزرگ 14 اینچی دو بعدی عرضه می شود. بیش از 100 کویل مختلف وجود دارد که می توانید برای جایگزینی سیم پیچ هایی که دارید استفاده کنید و این تعداد هر سال افزایش می یابد. این یک فلزیاب قابل اعتماد و اثبات شده است که تقریباً برای هر موقعیتی مناسب است.

در این پست سعی شد تا بهترین دستگاه های طلایاب را از برندهای مختلف به شما معرفی کنیم. همانطور که میدانید بهترین دستگاه های طلایاب هم ممکن است در محیط های کاوش مختلف دچار خطا و اشتباه شوند و در این گونه موارد تنها مهارت و هوش اپراتور فلزیاب است که می تواند از هدر رفت وقت و هزینه شما جلوگیری کند.

منبع: undercoil.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش