دقیق ترین دستگاه گنج یاب کدام است؟

دقیق ترین دستگاه گنج یاب

دقیق ترین دستگاه گنج یاب بر مبنای تحقیقات و آزمایش ها کدام است؟

اگر از شما بپرسند که دقیق ترین و بهترین دوربین عکاسی کدام است پاسخ شما چیست؟ حتما تا به حال به دنبال این پرسش در اینترنت جستجو کرده اید و با انواع رتبه بندی های مختلف که توسط افراد مختلف انجام شده است مواجه شده اید. انتخاب دقیق ترین دوربین عکاسی اگر نگوییم امری غیر ممکن که بسیار سخت است. از نظر هر کارشناس و در شرایط تست مختلف عملکرد یک دستگاه نسبت به سایر دستگاه های هم رده بهتر است اما تست کردن تمامی دستگاه ها در یک شرایط یکسان غیر ممکن است. انتخاب دقیق ترین دستگاه گنج یاب نیز تابع همین شرایط است. در تست های مختلف به عمل آمده تعدادی از دستگاه های هم رده با یکدیگر مقایسه شده اند اما هر یک از این تست ها دارای شرایط مخصوص به خود بوده و نتایج به دست آمده از آن برای نوعی از کاوش مناسب است.

ممکن است یک دستگاه فلزیاب که در عمق زیر یک متر عملکردی بسیار خوب در پیدا کردن تکه های ریز داشته باشد در عمق بالاتر در پیدا کردن اهداف بزرگ عملکرد دقیقی نداشته باشد. همانطور که میدانید محیط کاوش مهمترین فاکتور تاثیرگذار بر روی عملکرد دستگاه های فلزیاب است. جنس خاک ، آب و هوا ، تعداد لایه های خاک ، وجود مواد معدنی در خاک ، رسانایی خاک و … از فاکتورهایی هستند که بر روی عملکرد تمامی دستگاه های فلزیاب تاثیر می گذارند و هیچ دستگاهی وجود ندارد که از این موارد تاثیر پذیر نباشد.حال سوالی که پیش می‌آید این است که دقیق ترین دستگاه گنج یاب را چگونه باید مشخص کرد؟ پاسخ به این سوال به این صورت است که

هدف خود را از کاوش مشخص کنید!

بسیاری از کاوشگران بر این باور هستند که گرانترین دستگاه گنج یاب همواره بهترین دستگاه گنج یاب است در صورتی که واقعیت خلاف این امر را ثابت میکند. برای مثال دقیق ترین دستگاه گنج یاب برای فردی که قصد کاوش در قبور کم عمق را داراست معمولا دستگاه ای با تکنولوژی VLF برای فردی که قصد کاوش دفینه در محیط کوهستانی را دارد دستگاهی با تکنولوژی پالسی است. پس می‌توان چنین استنباط کرد که پیشنهاد یک دستگاه به عنوان دقیق ترین دستگاه گنج یاب در همه شرایط امری کاملاً اشتباه و غیر کارشناسانه است.

بودجه برای خرید فلزیاب را در نظر بگیرید

بهترین اتومبیل برای شما اتومبیل است که توان خرید آن را دارید! توجه داشته باشید که ممکن است بسیاری از دستگاه های فلزیاب با ثبات و دقت فراوان در بازار ایران یافت شوند اما شما باید با توجه به میزان بودجه ای که برای خرید فلزیاب دارید از چند مدل پیشنهادی یکی را انتخاب کنید پس از انتخاب دقیق ترین مدل محدود به مدل هایی میشود که توان خریدن آنها را دارید. با مشخص شدن این مدل ها می توانید با جستجوی نام آنها در اینترنت و خواندن نقد و بررسی های صورت گرفته توسط دیگر کاوشگران به یک دید منطقی و درست در رابطه با آنها برسید و دقیق ترین مدل را متناسب با نوع کاوش خود انتخاب کنید.

از نظر کارشناسان ما و پس از بررسی های دقیق و آزمایش های گوناگون دستگاه گنج‌یاب اشنایدر با داشتن تکنولوژی پیشرفته و قیمت منطقی، به عنوان دقیق‌ترین دستگاه گنج‌یاب موجود در بازار ایران شناخته می‌شود. گنج یاب اشنایدر (schneider) دستگاهی مکمل متشکل از هفت نوع سیستم فلزیابی؛ ردیاب آنتنی ، فلزیاب بوقی، اسکنر مگنومتر شانزده سنسور، اسکنر موبایلی، سوپر سنسور و یون یاب است که برای به منظور افزایش کارایی و راندمان و همچنین کاهش خطا در یک پک عرضه می شود.مطابق نتایج به دست آمده از آزمایشات گوناگون عملکرد گنج یاب اشنایدر در شرایط آب و هوایی مختلف و همچنین محیط های کاوش مختلف در مقایسه با فلزیاب های خارجی خارق‌العاده است. در این دستگاه گنج یاب از گونه‌ای از سنسورها تحت عنوان سوپر سنسور استفاده شده است که که با استفاده از دو سنسور مگنومتر در یک باکس لوله ای، امکان تشخیص اهداف در بدنه و دیواره ها را میسر میکند و اسکنر موبایلی همراه این این دستگاه با استفاده از یک سوپر سنسور مغناطیسی می تواند تصاویر دریافتی از زمین را بر روی موبایل شما به نمایش بگذارد.

هنگامی که دستگاهی را به عنوان دقیق ترین دستگاه گنج یاب معرفی می کنیم منظور ما دستگاهی است که دارای ویژگی های زیر باشد :

  • عمق کاوش: یک گنج یاب دقیق و حرفه ای باید دارای عمق کاوشی بیش از ۳ متر باشد ( برای دفینه یابی در عمق زیاد)
  • تکنولوژی ساخت: به طور کلی دستگاه های فلزیاب دارای سیستم های کارکرد VLF و پالسی ، BFO هستند که در بین آنها سیستم های پالسی دارای بیشترین عمق کاوش و همچنین کمترین حساسیت به مواد معدنی موجود در خاک می باشند و به همین دلیل برای خاک ایران از مناسب ترین سیستم های مورد استفاده می باشند و سیستم های VLF دارای بیشترین دقت در عمق کم و پیدا کردن اهداف کوچک.
  • قدرت تفکیک فلزیاب: منظور از قدرت تفکیک این است که دستگاه فلزیاب قادر باشد تا پس از کشف یک هدف جنس هدف را نیز تعیین کند یعنی به زبان ساده مشخص کند که هدف یافت شده فلز با ارزش است یا فلز بی ارزش.
  • تصویری بودن فلزیاب: یک دستگاه فلزیاب تصویری دیتاهای دریافتی از کویل فلزیاب را به تصاویر رنگی تبدیل کرده و به اپراتور فلزیاب نمایش دهد. البته توجه به این نکته ضروری است که در در بسیاری از موارد نیازی به تصویری بودن فلزیاب با توجه به محیط و نوع کاوش نیست.
  • قیمت فلزیاب : توجه داشته باشید که همیشه بالا بودن قیمت یک دستگاه دلیلی بر حرفه ای بودن و کارکرد خوب آن دستگاه نیست. فلزیاب که دارای ویژگی های بالا باشد و شما توان خرید آن را داشته باشید همیشه بهترین است!
  • تنظیمات فلزیاب :  یک دستگاه فلزیاب حرفه‌ای باید دارای تنظیماتی باشد که آزادی عمل بیشتری را به اپراتور فلزیاب بدهد.
  • تکنولوژی به کار رفته در کویل فلزیاب : اندازه کویل و همچنین تکنولوژی ساخت آن و نوع سیم پیچ آن تاثیر مستقیمی بر روی عمق کاوش و دقت دستگاه فلزیاب دارد.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش