ردیاب آنتنی گنج ارزان قیمت

ردیاب آنتنی گنج

ردیاب آنتنی گنج به همراه گارانتی

انسان در طول تاریخ به دنبال پیدا کردن گنج و دفینه بوده است ست و همانگونه که میدانید با پیشرفت علم الکترونیک و پیدایش دستگاه های گنج یاب و دفینه یاب پیدا کردن گنج و دفینه نسبت به گذشته آسان تر شده است اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که برخی از روشهای قدیمی پیدا کردن گنج کارایی خود را اثبات کرده اند و باید همواره آنها را مد نظر قرار داد. در زمان های قدیم از روش دازینگ برای پیدا کردن منابع زیر زمینی و همچنین گنج و دفینه استفاده می شده است. اولین ردیاب ها بنابر اصول دازینگ طراحی و ساخته شدند و پس از آن با پیشرفت تکنولوژی و علم الکترونیک ، دستگاه هایی به مراتب پیچیده تر و دقیق تر ساخته شدند. در ادامه با انواع ردیاب آنتنی گنج و کاربرد هریک آشنا میشویم.

تصور کنید که قصد کاوش در یک محوطه وسیع و ابعاد چند کیلومتر در چند کیلومتر را دارید. همانطور که میدانید جستجو کردن تمام محوطه با استفاده از دستگاه های فلزیاب کاری بسیار زمان‌بر است و ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد و شما برای حل این مشکل باید مکان حدودی دفینه را بدانید و فقط در همان محدوده اقدام به کاوش کنید. برای حل این مشکل باید از دستگاه ردیاب طلا استفاده کنید. دستگاه ردیاب قادر است تا شعاع وسیعی از منطقه را تحت پوشش قرار داده و شما را به محدوده ای که دفینه در آن قرار دارد هدایت کند. ردیاب آنتنی گنج به دودسته الکترونیکی و غیر الکترونیکی تقسیم می شوند. انواع الکترونیکی این دستگاه ها دقیق تر بوده و معمولا خوراک خور هستند و این بدان معناست که شما با قرار دادن تکه ای از فلزی که به دنبال آن هستید در درون دستگاه، ردیاب را به گونه ای تنظیم میکنید که به دنبال فرکانسهای مشابه با فرکانس خوراک بگردد.

در حالت کلی سه مدل ردیاب آنتنی گنج وجود دارد: 

  • ردیاب آنتنی
  • ردیاب تک دستی
  • ردیاب دونفره

ردیاب آنتنی : این مدل از ردیاب ها به صورت دو دسته انتن هستند و دارای یک برد الکترونیکی هستند که وظیفه تولید فرکانس های مختلف را به عهده داردکه این برد الکترونیکی توسط دو سیم به دو دسته انتن وصل میشود و وقتی مد فلز مورد نظر را انتخاب میکنید دو انتن جهت هدف را نشان میدهند و وقتی روی هدف برسید دو انتن یکدیگر را قطع و به اصطلاح قیچی میشوند.

ردیاب تک دستی : به باور برخی این مدل از ردیاب ها کم خطا تر نست به ردیاب های آنتنی بوده  و معمولا دارای یک باکس هستند که ۳ یا ۵ انتن روی باکس دستگاه نصب شده و دارای یک دسته بلبرینگی هستند که به صورت انالوگ و هم دیجیتال در بازار موجود هستند که مدل های دیجیتال از دقت بیشتری برخوردار هستند.

ردیاب دو نفره : این مدل از ردیاب ها دارای دو میله فنری هستند که توسط دو نفر باید انجام شود و دقت بسیار پایین تری نصبت به ردیاب های آنتنی دارند و کار کردن با آنها نیاز به تمرین و ممارست ذهنی بسیاری دارد.

مدل های دیجیتالی این دستگاه ها دارای قابلیت تنظیم مد جستجو و همچنین تعیین فلز مورد نظر می باشند و در برخی از مدل های حرفه ای تر عمق هدف نیز تخمین زده می شود اما همواره باید توجه داشت که دقت ردیاب ها نسبت به فلزیاب های پالسی و VLF پایین تر است اما شعاع کاوش بیشتری را پوشش میدهند بهترین حالت این است که از آنها برای پیدا کردن محدوده حدودی هدف استفاده شود و سپس از یک دستگاه فلزیاب نقطه زن برای پیدا کردن محل دقیق هدف استفاده کنید.

مورد بسیار مهم دیگری که باید قبل از خرید خود از آن اطمینان حاصل کنید کیفیت ساخت این دستگاه ها می باشد. کیفیت و دقت برد الکترونیکی و همچنین کیفیت مواد به کار رفته برای ساخت دسته های آنتن از مهمترین فاکتور هایی که اگر رعایت نشوند عملاً ردیاب شما کارایی ندارد پس همیشه خرید خودرو از شرکت های معتبر و دارای مجوز های قانونی انجام دهید تا بتوانید از گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات استفاده کنید.

یک ردیاب آنتنی گنج حرفه‌ای باید دارای ویژگی های زیر باشد:

قابلیت خوراک خور بودن

خوراک خور بودن موجب افزایش دقت و راندمان دستگاه میشود.

شعاع کاوش زیاد

یک دستگاه ردیاب طلا حرفه‌ای باید دارای شعاع کاوشی نزدیک به ۲۰۰۰ متر باشد.

دیجیتالی بودن دستگاه

برخورداری از یک سیستم دیجیتالی تنظیمات مختلفی را در اختیار اپراتور قرار می‌دهد و کاوش را برای او آسان تر می کند.

قیمت ردیاب طلا

قیمت یک دستگاه ردیاب نشان دهنده کیفیت واقعی آن نیست اما بسیاری از دستگاه های ردیاب خارجی که به ایران وارد می شوند دارای قیمتی چندین برابر ارزش واقعی خود هستند و دلیل آن نیز نوسانات ارزی و همچنین ممنوعیت واردات این دستگاهها به ایران می باشد.

عمق قابل دسترس

یک دستگاه ردیاب حرفه ای باید بتواند تا به اعماق بیش از 3 متر نفوذ کند تا در صورت پیدا کردن دفینه به اپراتور هشدار دهد.

سازگاری با انواع محیط های کاوش

باید بتوان از آن برای کاوش در انواع محیط های کوهستانی ، جنگلی ، صحرایی ، شوره زار و … استفاده کرد و دچار خطا و اشتباه نشود.

وزن و طراحی

در صورتی که یک دستگاه ردیاب از طراحی ارگونومیک بهره‌مند نباشد و وزن آن نیز زیاد باشد به دلیل استفاده طولانی مدت از این دستگاهها برای پیدا کردن محدوده کاوش ، موجب خستگی اپراتور و ناتمام ماندن عملیات می شود.

گارانتی و خدمات پس از فروش

هر دستگاه دیجیتالی ممکن است در اثر استفاده و به مرور زمان خراب شود و نیاز به تعمیر و تعویض پیدا کند پست دستگاه خود را از شرکت های معتبر و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش تهیه کنید.

 

برای خرید ردیاب آنتنی گنج و اطلاع از شرایط فروش با ما تماس بگیرید

شماره تماس واحد فروش

09120043750 –  09120814042- 09120043750

شیراز – پل معالی آباد – دینکان – جنب کوچه ۲۱ شهید دینکانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش