عمق دستگاه گنج یاب تابع چه عواملی است؟

عمق دستگاه گنج یاب

عوامل تاثیر گذار بر عمق دستگاه گنج یاب و فلزیاب

اگرچه یکی از فاکتورهایی که برای سنجش کیفیت یک دستگاه گنج یاب به کار می رود عمق قابل دسترس با آن است اما باید گفت که این فاکتور نیاز به توضیح بیشتری دارد. همانطور که می‌دانید بسیاری از از عوامل بر عمق دستگاه گنج یاب تاثیر گذار هستند و طبعاً هرچه عمق قابل دسترس بیشتر باشد احتمال پیدا کردن گنج و دفینه های باستانی در ایران بیشتر است زیرا عمق دفینه های ایران معمولاً بالای سه متر است. عمق دستگاه گنج یاب تحت تاثیر عوامل محیطی همچون جنس خاک، آب و هوا، دوری و نزدیکی به عواملی همچون دکل های برق فشار قوی و مخابرات، آب های زیر زمینی و … است.

عوامل خارجی و محیطی دیگری نیز ممکن است بر روی عملکرد فلزیاب تاثیر بگذارد و باعث شود که دستگاه عملکرد ضعیفی داشته و اشتباها آلارم بدهد. اصول کار فلزیاب به گونه ای است که این موارد پرتعداد بوده و در کار با فلزیاب باید به نکات بسیاری توجه کرد.

تکنولوژی عملکرد دستگاه و تاثیر آن بر عمق دستگاه گنج یاب

علاوه بر عوامل خارجی عمق دستگاه گنج یاب تابع تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن نیز می باشد. به طور معمول دستگاه های گنج یاب که سیستم پالسی استفاده میکنند دارای عمق بیشتری نسبت به دستگاه های VLF هستند اما این دسترسی به عمق بیشتر به بهای از دست دادن دقت در پیدا کردن قطعات کوچک است. به بیان دیگر اگر چه دستگاه های پالسی قادر به پیدا کردن اهداف در عمق بیشتری هستند اما در پیدا کردن قطعات کوچک ضعیف عمل کرده و آنها را نادیده میگیرند.

نقش اپراتور در عمق دستگاه گنج یاب

یکی از مواردی که کمتر به آن توجه می شود مهارت اپراتور فلزیاب است. در بسیاری از موارد دیده شده است که یک هدف در عمق ثابت توسط نیمی از اپراتورها با یک دستگاه فلزیاب یکسان قابل کشف نیست و این موضوع ارتباط مستقیمی با مهارت اپراتور دارد. انجام درست تنظیمات فلزیاب ، بالانس دستگاه فلزیاب نحوه صحیح حرکت کویل سبب میشود تا عمق قابل دسترس حتی با یک دستگاه فلزیاب یکسان کاملا متفاوت باشد. حتماً توصیه می شود تا موارد مربوطه را مطالعه کرده و همچنین قبل از انجام کاوش های میدانی ساعت ها به تمرین و کسب تجربه بپردازید.

تکنولوژی ساخت و استفاده از قطعات اورجینال

نقش استفاده از قطعات اورجینال در ساخت دستگاه فلزیاب از آنچه فکر میکنید بیشتر است. همواره خرید خودرو از کمپانی های معتبر انجام داده و مطمئن شوید که دستگاه فلزیاب ای که خریداری می کنید از بهترین سنسور های موجود در بازار استفاده کند. این موضوع بدان معنا نیست که هرچه قیمت یک دستگاه فلزیاب بیشتر باشد حتماً کیفیت آن نیز بیشتر است و اگر تجربه ای در کار با دستگاه های فلزیاب ندارید حتما از کاوشگران با تجربه قبل از خرید مشورت بگیرید. در کنار استفاده از سخت افزار مناسب، نقش نرم افزار مورد استفاده در دستگاه های گنج یاب بسیار پررنگ است زیرا این نرم‌افزار است که رابطه بین اپراتور فلزیاب و سخت افزار آن میباشد و مستقیماً بر روی عمق دستگاه فلزیاب تاثیر گذار است.

موانع قانونی در بازار ایران

وجود موانع قانونی در واردات دستگاههای فلزیاب خارجی سبب شده است تا بسیاری از شیادان و کلاهبرداران با جعل یک برند خارجی اقدام به کپی کردن محصولات آنها کرده و در بازار ایران تحت عنوان گنج یاب آلمانی و امریکایی به فروش برسانند که عملاً در یک کاوش واقعی هیچ کاربردی نداشته و فقط سیگنال های خطا و اشتباه به اپراتور فلزیاب می دهد.

دستگاههای گنج یاب ساخته شده توسط کمپانی های معتبر در مراحل ساخت از تستهای مختلف عبور کرده و بهینه سازی های نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی بر روی آنها انجام می‌شود تا سازگاری بیشتری را با انواع محیط کاوش داشته باشند پس همواره خرید خود را از از مراکز معتبر فروش فلزیاب انجام داده تا علاوه بر دریافت یک دستگاه اورجینال از مزایای گارانتی و خدمات پس از فروش نیز برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش