فلزیاب تقلبی در بازار ایران

فلزیاب تقلبی

فلزیاب تقلبی و نحوه تشخیص آن

متاسفانه سیاست های کنترلی در ایران همیشه به بدترین شکل ممکن اجرا می شود. یکی از این سیاست ها ممنوعیت واردات و به کارگیری دستگاههای فلزیاب است. مسئولان دلیل این کار را حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور عنوان می‌کنند اما واقعیت این است که این قوانین و سیاست ها کمترین تاثیر را در جلوگیری از قاچاق اشیاء باستانی از ایران داشته است و سیاست های بهتر و کاراتر ای همچون خرید اشیاء کشف شده از کاوشگران به صورت قانونی توسط سازمان میراث فرهنگی همچنان در در پیچ و خم های اداری گیر کرده و اجرا نمی شود. واقعیت این است که ایران کشوری باستانی بوده و پیدا کردن گنج و دفینه در آن چیزی غیر معمول و دور از واقعیت نیست. نتیجه این سیاست این شده است که افراد سودجو و کلاهبردار با ساخت فلزیاب تقلبی و فروش آن تحت عنوان فلزیاب خارجی و فلزیاب امریکایی و نامه هایی از این قبیل اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

بیش از نیمی از دستگاههای گنج یاب و فلزیاب موجود در ایران ساخت ایران بوده و تحت نام و برند دستگاه های خارجی به فروش می روند. برای تعیین اصالت این دستگاه ها می توانید به وب سایت شرکت تولید کننده مراجعه کرده و در قسمت راهنمای خریداران روشهای مختلف تعیین اصالت دستگاه را مطالعه کنید. این روشها از استعلام پیامکی و آنلاین تا قرار دادن نشانه‌های فیزیکی بر روی دستگاه متغیر است. در خرید خود عجله نداشته باشید و با مطالعه ویژگی ها و قابلیت های یک دستگاه و همچنین تسلط کافی بر تشخیص دستگاه چه از لحاظ شکل ظاهر و چه از لحاظ قطعات اقدام به خرید نمایید. مطالعه مقاله راهنمای انتخاب فلزیاب و گنج یاب می تواند به شما در این امر کمک بسیار زیادی بکند.

تشخیص فلزیاب اصل و اورجینال نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد این امر از عهده کاوشگران تازه وارد به عرصه گنج یابی فلزیابی برنمی‌آید. اگر قصد خرید فلزیاب دارید بهتر است تا خرید خودرو از شرکت های دارای مجوز های قانونی چه خدمات پس از فروش ارائه می دهند انجام دهید تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوان نسبت به رفع آن اقدام کنید. رعایت نکات زیر می تواند تجربه خرید موفقی را برای شما به ارمغان بیاورد و از خرید فلزیاب تقلبی جلوگیری کند:

  • حتی الامکان خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید
  • از شرکتهای دارای مجوز های قانونی و خدمات پس از فروش خرید کنید
  • مشخصات و ویژگی های دستگاه را قبل از خرید در اینترنت جستجو کرده و با دید باز خرید کنید
  • شرکت های تولید کننده معتبر روش های مختلفی را برای تعیین اصالت کالا در وب سایت خود قرار داده اند که با بررسی آنها می توانید اصالت دستگاه خود را به راحتی استعلام بگیرید
  • هیچکدام از کمپانی های معتبر تولید کننده فلزیاب در ایران دارای نمایندگی نبوده و خدمات پس از فروش را ارائه نمی دهند
  • دستگاه فلزیاب باید دارای گارانتی و فاکتور خرید باشد
  • دستگاه گنج یاب باید دارای سند و کارت فروش باشد
  • هیچگاه در خرید خود عجله نکرده و از افراد متخصص و با تجربه مشورت بگیرید
  • خرید خود را از برندهای معتبر و شناخته شده انجام دهید
  • حتماً دستگاه فلزیاب را در محیط های کاوش واقعی تست کنید
  • دستگاه گنج یاب متناسب با جنس خاک محیط همچنین و عملیات کاوش انتخاب کنید
  • همیشه مد نظر داشته باشید که گران بودن یک دستگاه به معنای بهتر بودن آن نیست

 

نحوه تشخیص فلزیاب های اصلی برخی از شرکت های معتبر :

شرکت Fisher امریکا :

فلزیاب های ساخت شرکت فیشر همگی دارای سریال نامبر بوده و شما می توانید با ارسال سریال نامبر به ایمیل معرفی شده در سایت شرکت اقدام به استعلام دستگاه خود کنید. همچنین می توانید از شماره تلفن ۱۸۰۰۶۸۵۵۰۵۰+ نیز برای تماس مستقیم با شرکت بهره ببرید.

صفحه تماس با شرکت فیشر

شرکت OKM آلمان :

دستگاه های ساخت شرکت OKM همگی دارای سریال امنیتی بوده و میتوانید با ارسال سریال نامبر به ایمیل معرفی شده در سایت این شرکت اقدام به استعلام دستگاه‌های خود کنید. همچنین می توانید از شماره تلفن ۴۹۳۴۴۷۴۹۹۳۰۰+ نیز برای تماس مستقیم با شرکت بهره ببرید.

صفحه تماس با شرکت OKM

شرکت Garrett امریکا :

دستگاه های ساخت شرکت Garrett همگی دارای سریال امنیتی بوده و میتوانید با ارسال سریال نامبر به ایمیل معرفی شده در سایت این شرکت اقدام به استعلام دستگاه‌های خود کنید. همچنین می توانید از شماره تلفن ۱۹۷۲۴۹۴۶۱۵۱+ نیز برای تماس مستقیم با شرکت بهره ببرید.

صفحه تماس با شرکت Garrett

شرکت Makro و Nokta ترکیه :

دستگاه های ساخت شرکت نوکتا/ ماکرو همگی دارای سریال امنیتی بوده و میتوانید با ارسال سریال نامبر به ایمیل معرفی شده در سایت این شرکت اقدام به استعلام دستگاه‌های خود کنید. همچنین می توانید از شماره تلفن ۹۰۲۱۶۴۱۵۵۶۸۶+ نیز برای تماس مستقیم با شرکت بهره ببرید.

صفحه تماس با شرکت ماکرو/نوکتا

شرکت Lorenz آلمان :

دستگاه های ساخت شرکت لورنز همگی دارای سریال امنیتی بوده و میتوانید با ارسال سریال نامبر به ایمیل معرفی شده در سایت این شرکت اقدام به استعلام دستگاه‌های خود کنید. همچنین می توانید از شماره تلفن ۴۹۵۱۱۵۵۱۰۶۷۰+ نیز برای تماس مستقیم با شرکت بهره ببرید.

صفحه تماس با شرکت Lorenz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش