مفهوم نشانه عقاب در دفینه یابی

Eagle-Symbol

معنی و مفهوم نشانه عقاب در گنج یابی و دستور عمل

یکی از مهمترین آثار و نشانه ها ، نشانه عقاب در دفینه یابی می باشد که معمولاً در ارتفاعات و محیط‌های کوهستانی دیده می‌شود. عقاب در تمام دوران ها نماد قدرت و قوت بوده و درنده می باشد. همیشه نمادگر پول قدرتمند می باشد. عقاب سمبل رب النوع زمان باستان، زئوس بوده است. در طول تاریخ و در بسیاری از تمدن ها این حیوان به عنوان سمبل قدرت،آزادی و اقتدار شناخته شده است. در زمان تمدن های روم، بیزانس و سلجوقیان،عقاب در اشکال متفاوتی نشان داده می شده است، به عنوان مثال می توان عقاب دو سر، عقاب با بال های باز یا با بال های بسته و اشکال متفاوت دیگری نظیر این ها را نام برد.تصویر عقاب باید در محل های مرتفع و صخره ای قرار گرفته باشد. این گونه سمبل ها گاه بصورت مجسمه این پرنده و گاه بصورت برجسته کاری بر روی سنگ ها هستند.

در ایران باستان برخی افراد بزرگ در هنگام مردن نماد عقاب در محل قبر خود می کشیدند تا همگان متوجه شود که این قبر متعلق به فرد بزرگی است و می تواند دارای دفینه عظیم باشد اما چرا اینقدر باید دارای دفینه به این عظمت باشد از جان های مختلفی در ایران باستان وجود داشتند که یکی از این ادیان یا تقریباً اکثر آنها می‌توان گفت به این اعتقاد داشتند که در هنگام مرگ هر فردی کلیه دارایی های او باید به همراه او در قبر آن فرد در دفع می گردد از آنجایی که نماد عقاب نماد یک فرد ثروتمند بوده پس شما فرد خوش‌ شانسی هستید که به این نماد دست یافته اید زیرا به احتمال ۹۹ درصد شما با یک حساب سر دستی و با یک دستگاه فلزیاب حرفه ای می توانید به ثروتی عظیم دست یا اما توجه داشته باشید چه مشکلات و تله هایی نیز در این راه وجود دارد.

شما باید با توجه به این نماد دنبال یک درب ورودی در بالای نماد باشد این نماد ممکن است چند درب ورودی داشته باشد اما اما فقط یکی از این درب ها به شما را دخمه ای که در آن قرار دارد منتهی می‌شود و در های دیگر شما را به سمت تله های مخوف و مرگبار هدایت می کند. یکی دیگر تفاسیر این ماد شما باید در جهت نگاه عقاب به دنبال یک پلمپ ساروجی باشید این پلمپ می‌تواند حتی چند صد متر آن طرف‌ تر قرار داشته باشد.

نشانه عقاب در دفینه یابی
Eagle-in-Treasure-hunting

در هنگام مواجهه با نماد عقاب در دفینه یابی به موارد زیر توجه کنید :

  • مجسمه عقاب نشسته یا در حال نشستن است
  • بالهای آن باز است یا بسته
  • با چنگالهاش چیزی گرفته است یا نه؟ مثل مار یا شکار دیگر
  • سر و منقار عقاب به چه سمتی است
  • چند عدد عقاب در این سمبل میبینید و…

عقابی که به صورت تک(یک عدد عقاب)نشسته وداخل چنگالش شکار دارد و بالهایش بسته باید به مسیر نوک و چشمهایش توجه کرد عقاب بیشتر راست و چپ را نگاه میکند در دور دست … هنگام مواجهه با نشانه عقاب در دفینه یابی چهار حالت وجود دارد:

  • مسیر چشم راستش را دنبال کنید تا در فاصله ۴۰۰ -۶۰۰ متری به یک تپه برسید
  • مسیر چشم چپش را دنبال کنید تا در فاصله ۴۰۰ -۶۰۰ متری به یک تپه برسید
  • در صورتی که عقاب به جلو نگاه کرد در فاصله ۴۰۰ -۶۰۰ متری به یک تپه برسید
  • بعضی مواقع زیر عقاب را تا ۵ متر حفر کنید .(بیشتر در مواقعی که عقاب سر به زیر گرفته)

اگر نشانه عقاب در دفینه یابی به شکل کنده کاری شده باشد، معنادار نیست و سمبل حکومتی می باشد و در اینجا باید به دنبال علایم کنده کاری شده دیگری بگردیم که آنهانیز ما را به مکان گنج راهنمایی خواهند کرد.مار نیز می تواند به عنوان نشان دوم وجود داشته باشد. اگر چشمان عقاب بیش از حد معمول برجسته شده باشد در این حالت نیز باید احتمال وجود گور پشته را در نظر گرفت. سنگ شبیه عقاب – تصویر عقابی که سر آن خمیده و رو به پایین باشد، تصاویری برجسته هستند که در اجتماع های ارمنی – رومی و بخصوص در کلیساها و میادین شهرهای آنان قرار داده می شده است و مفهوم « سر سلجوقیان را خم کردیم »را به همراه داشته است. عقابی که بالهایش را جمع کرده و در وسط آن جوغانی باشد فصله بین جوغان تا انتهای پایین دم یا پاهای آن را محاسبه نموده و حاصل راتقسیم بر طول سرتا گردن کرده و به سمت منقارش حرکت کرده و سپس حفاری کنید.

در ادامه مقاله نماد عقاب در دفینه یابی اگر نماد عقاب بسیار بزرگ باشد نشان از گوردخمه بسیار مهم در تعدادی بین یک تا شش قبر بسیار مهم است که در ارتفاعات قرار دارند و دسترسی به آنها بسیار سخت است و همیشه عقاب دارای جنس نیست بعضی مواقع نماد قدرت و نشان قلعه نظامی است. اگر بر بالای نشانه عقاب نقش صلیب نیز وجود داشته باشد، به احتمال بسیار این گنجینه متعلق به زمان روم یا بیزانس می باشد. و صلیب اشاره به دفینه دارد. میتواند مزار پادشاه باشد. اگر عقاب با بالهای باز به تصویر کشیده شده باشد، این ثروت پس از مرگ شخص و به منظور یادبود او دفن شده است. آن محل مزار شخص مورد نظر نیست اما با این حال اشیایی همانند شمشیر، نقاب قبر، کلاه خود جنگی،و غیره متعلق به او همراه پولهای او دفن شده است.

عقاب و شاهین پرنده های درنده هستند و اگر در نمادی صیدش را گرفته و لای پایش گذاشته و می خورد، به احتمال زیاد دفینه راهزنان و یا غنائم جنگ می باشد. دفینه اش عموما در مکانهای سر بسته قرار دارد و جهت نگاهش مهم می باشد. همانطور که شاهین و عقاب صیدش را می خورد به زیر پاهایش نگاه خواهیم کرد. اگر نتیجه ای نداد، باید در جهت نگاهش کاوش انجام داد. وقتی نشانه عقاب در گنج یابی بر روی زمین دیده شد و نه روی ارتفاعات بدین معنی است که عقاب از ارتفاع برای شکار به سطح زمین آمده بنابراین اون شکار (دفینه) خیلی به آن نزدیک و زیر پنجه و یا در روبرو نگاهش در نزدیکترین نقطه قرار دارد .ولی اگر روی زمین و در حال شروع پرواز و با بال باز دیده شد یعنی شما با فاصله بیشتری روبرو هستید. اگر بال بسته و سر پایین بود یعنی شکار انجام شده و دفینه بدون شک زیر نماد قرار داره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش