مفهوم نماد ماهی در دفینه یابی چیست

Fish-sign-in-Tresure-Hunting

چرا نماد ماهی در گنج یابی مهم است ؟

همانطور که میدانید نشانه های گنج یابی و دفینه یابی به وفور در ایران یافت می شود و هر کدام دارای معنی و مفهوم خاص خود هستند و با توجه به این معنی و مفهوم باید عملیات کاوش را پیش برد تا به موفقیت رسید. یکی از پر استفاده ترین نماد ها نماد ماهی در دفینه یابی میباشد از شمال تا جنوب ایران در نقاط مختلف دیده می شود. به طور معمول این نشانه بر روی تخته سنگ های صاف و به صورت کنده کاری دیده می شود و با توجه به شرایط محیط و محل قرار گیری آن دارای معنا و مفهوم متفاوت می باشد. معمولا در نزدیکی نماد ماهی در دفینه یابی و در محلی که رودخانه وجود دارد نماد بز نیز دیده می‌شود و به عبارتی این دو نماد را می توان مکمل یکدیگر دانست. اگر در نزدیکی نماد ماهی با نماد بز نیز روبرو شدید احتمال وجود دفینه در آن مکان بسیار بالاست. در صورت مواجهه با این نماد ابتدا طول ماهی حکاکی شده را اندازه گیری کرده و به ازای هر سانتی متر یک قدم در جهت نگاه ماهی بردارید و سپس آن محدوده را با یک فلزیاب تصویری حرفه‌ای مورد کاوش قرار دهید.

این نماد نشان دهنده وجود قبل در نزدیکی محل نیز می‌باشد و از زمان ساسانیان مرسوم بوده است. اگر ماهی درون یک دایره و یا گودی کله کاری شده باشد بدان معناست که در جهت نگاه ماهی یک برکه و یا رودخانه وجود دارد که در نزدیکی آن برکه و یا رودخانه باید به دنبال درخت کهن سال و یا شاخص دیگری بود. بهتر این است که اطراف رودخانه را با یک دستگاه گنج یاب حرفه‌ای مورد کاوش قرار دهید. توجه داشته باشید که حتماً در اطراف نماد ماهی در دفینه یابی باید نشانه هایی از زندگی انسان در در دوران گذشته وجود داشته باشد اما اگر نشانه ای از زندگی انسان در آن ناحیه پیدا نشد حتماً باید به دنبال نمادهای مکمل گشت و با توجه به آن نمادها فرایند کاوش را پیش برد.

نماد ماهی در دفینه یابی
Fish-Meaning-in-Treasure-Hunting

برخی بر این باور هستند که اگر نماد ماهی در دفینه یابی بر روی قسمتی از یک تپه سنگی و یا کوه سنگی قرار داده شده باشد نقشهای در جهت نگاه ماهی به فاصله ۵۰ تا ۱۰۰ متری وجود دارد که راهگشای اصلی خواهد بود. اگر دسته ای از ماهی بر روی سنگ حکاکی شده باشد باید در جهت نگاه کوچکترین ماهی کاوش خود را انجام دهید و معمولاً در اطراف این نشانه سرمال دفینه یافت میشود و باید توجه داشت که رسیدن به سر مال شما را از ادامه کاوش باز ندارد. اگر نشانه ماهی را در محیط‌های صحرایی و بیابانی یافتید حتماً در نزدیکی آن منبع آبی وجود دارد که می تواند یک چاه باشد و در صورت برخورد با این موضوع حتماً باید دیواره چاه بررسی شود.

نکته مهم که در بررسی نماد ماهی در دفینه یابی باید به آن توجه شود این است که دفینه مربوط به این نماد دارای عمق حداقل ۳ متر می‌باشد و حتماً باید از فلزیاب پالسی جهت رسیدن به آن کمک گرفت. معمولاً در مسیر راهروهای زیرزمینی منتهی به این دفینه سرمال گنج قرار داده می‌شود و برای کشف راهرو ها و ساختارهای زیرزمینی بهتر است تا از گنج یاب تصویری که دارای قابلیت تفکیک و ارائه تصویر به صورت زنده می باشد استفاده کنید. در صورت مواجهه با نمادهای پیچیده که دارای کنده کاری ماهی می باشند حتماً باید از کارشناسان خبره در این زمینه کمک بگیرید تا از هدر رفتن وقت و هزینه خود جلوگیری کنید زیرا همانطور که گفته شد در دفینه این نماد در عمق بالای ۳۰ متر قرار دارد و رسیدن به آن سخت و هزینه بر است.

برای مشاهده لیست قیمت فلزیاب تصویری بر روی این لینک کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش