مقایسه فلزیاب ایرانی و خارجی

مقایسه فلزیاب

فلزیاب ایرانی یا خارجی؟ مساله این است!

اگر یک نظرسنجی از افرادی که در بازار به دنبال خرید فلزیاب هستند انجام شود،به نظر می رسد بخش قابل توجهی از آنها به خرید دستگاههای خارجی تمایل دارند و اگر دلیل آنرا بپرسید تقریبا پاسخ همه مشابه است،کفیت بالاتر کالاهای خارجی نسبت به محصولات مشابه داخلی و تنوع بیشتر را دلیل انتخاب خود می دانند. با گذشت دهه ها این عمل تبدیل به فرهنگی گشته است که همواره کالای خارجی را بر کالای تولید ایران ترجیح داده است و همچنان نگاه منفی به دستگاههای الکترونیکی داخلی وجود دارد.در ادامه مقایسه فلزیاب ایرانی و خارجی را برای روشن تر شدن موضوع مورد بحث قرار میدهیم.

عدم استقبال و استفاده نکردن از فلزیاب ایرانی فقط شامل مصرف کننده نمی شود،بلکه تولید کننده نیز وظایفی را بر عهده دارد. قیمت بالای محصول،پایین بودن کیفیت،عدم توان رقابتی با دستگاههای خارجی،تقاضا را به سمت کالاهای خارجی سوق می دهد.مشکل جدی دیگری که هم اکنون در زمینه تولید و عرضه دستگاه گنج یاب در بازار خودنمایی می کند کپی برداری از محصولات خارجی میباشد،در همین ارتباط عده ای از تولید کنندگان داخلی به جای تلاش برای تولید و ارتقاء سطح کیفی محصول خود اقدام به جعل نام و نشان کالاهای خارجی میکنند و معتقد هستند که اگر محصولات آنها به اسم تولید داخلی عرضه شود،تقاضایی را از سوی مصرف کننده ندارد. متاسفانه بسیاری از فلزیاب های تولید داخل از این نوع بوده و دستگاههای فلزیاب تقلبی تحت عنوان فلزیاب خارجی ، امریکایی و … به فروش میروند که عملا کارایی و کیفیتی ندارند.

مشهورترین شرکت های تولید فلزیاب در خارج از ایران شرکت ماینلب استرالیا ، لورنز آلمان ، نوکتا و ماکرو ترکیه هستند و همانطور که میدانید موانع بسیاری برای واردات و استفاده از فلزیاب های خارجی در داخل ایران وجود دارد و به همین دلیل شرکت های بزرگ فلزیاب در ایران دارای نمایندگی و خدمات پس از فروش نیستند. از طرفی همه ما محصولات ایرانی بسیاری را در حوزه های مختلف می شناسیم که در بازارهای بین المللی به رقابت با نمونه های مشابه می پردازند و در بسیاری از ویژگی ها گوی سبقت را از آنها می ربایند. توضیح کارشناسان ما در مقایسه فلزیاب ایرانی و خارجی، خرید فلزیاب ایرانی با کیفیت از شرکت های معتبر می باشد و در ادامه دلایل خود را توضیح می دهیم:

چرا از فلزیاب ایرانی با کیفیت استفاده کنیم ؟

سازگاری با اقلیم ایران

همانطور که میدانید فلات ایران دارای ویژگی های مختص به خود است و خاک ایران دارای مقدار بسیار زیادی از مواد و کانی های معدنی در مقایسه با سایر نقاط جهان است. این مواد معدنی اصلی ترین عامل ایجاد خطا و اشتباه در دستگاه های فلزیاب و گنج یاب هستند و فلزیاب های خارجی که برای خاک ایران بهینه نشده اند در حین کاوش دچار خطای بسیار زیاد می شوند.

بسیاری از شرکت های تولید کننده فلزیاب خارجی اقدام به تولید دستگاه های مختلف با تکنولوژی VLF می‌کنند که دارای عمق کاوش زیر یک متر بوده و به در دفینه یابی در ایران نمی‌خورد. برای خرید فلزیاب خارجی اصل با شرکت های  معتبر و دارای مجوز های قانونی تماس بگیرید و حتما دستگاههای دارای گارانتی و خدمات پس از فروش دریافت کنید.

قیمت فلزیاب ایرانی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم واردات دستگاههای فلزیاب خارجی به ایران دارای محدودیت ها و موانع قانونی بسیار زیادی است. هزینه حمل و نقل، هزینه گمرک و نوسانات ارزی از عمده دلایل بالا رفتن قیمت دستگاه های خارجی به بیش از از چندین برابر ارزش آن ها است و به همین دلیل یک فلزیاب ایرانی با امکانات و عملکرد مشابه دارای قیمتی به مراتب پایین تر از نمونه خارجی خود است.

گارانتی و خدمات پس از فروش

هیچ یک از شرکت های بزرگ تولید فلزیاب و گنج یاب در جهان دارای نمایندگی رسمی در ایران می باشند و به همین دلیل در صورت بروز اشکال در دستگاه پیدا کردن تعمیرگاه مطمئن و با کیفیت بسیار سخت است و همچنین در صورت نیاز به تعویض قطعه، قطعات این دستگاه ها به ندرت در بازار یافت می شود. بدیهی است که مقایسه فلزیاب ایرانی با نمونه های مشابه خارجی در بحث گارانتی و خدمات پس از فروش باعث بالا رفتن ارزش خرید آن می شود.

عمق کاوش

کاوشگران با تجربه می دانند که عمق دفینه های ایران بالای ۳ متر است و از این رو هیچ یک از فلزیاب های VLF قادر به کشف آنها نیست. از خرید یک دستگاه فلزیاب پالسی ایرانی که قادر باشد تا عمق بیش از ۳ متر را کاوش کند منطقی تر به نظر می رسد. حین مقایسه فلزیاب ها با یکدیگر، عمق کاوش مسئله مهمی بوده که همواره کاوشگران باید به آن توجه داشته باشند.

خرید قسطی فلزیاب

همانطور که می دانید این دستگاه ها به دلیل استفاده از تکنولوژی خاص و همچنین ممنوعیت واردات و به کارگیری آنها در ایران دارای قیمتی چند صد میلیونی هستند که شاید خرید آنها برای هر کاوشگری مقدور نباشد. یک راه فائق آمدن بر این مشکل خرید گنج یاب قسطی است. از مهم‌ترین مزایای خرید فلزیاب ایرانی می توان امکان خرید قسطی اشاره کرد که کمپانی های خارجی به دلیل نداشتن نمایندگی در ایران امکان ارائه این طرح را ندارند.کمپانی IKPV این امکان را برای کاوشگران عزیز محیا کرده و از مزایای آن میتوان به اقساط بلند مدت ، عدم افزایش قیمت کل دستگاه ، پوشش طیف وسیعی از دستگاهها ، امکان خرید از سراسر ایران ، آموزش رایگان کار با دستگاه و تست در حضور مشتری اشاره کرد.

تعمیر فلزیاب

تقریبا همه دستگاهای خارجی که در بازار خرید و فروش می شوند به صورت قاچاق وارد شده اند و در صورت خرابی این دستگاه ها قطعات آن ها در بازار موجود نمی باشد و تعداد تعمیر کنندگان آنها انگشت شمار است. تعمیر دستگاه گنج یاب امری تخصصی می باشد که حتما باید توسط متخصصان صورت پذیرد. اگر دستگاه شما در حین کاوش دچار نقص فنی شد ، به هیچ وجه شخصا اقدام به تعمیر آن نکنید زیرا این کار می تواند صدمات جبران ناپذیری را به دستگاه شما وارد کند. از طرفی با خرید دستگاه فلزیاب ایرانی از شرکت های معتبر و دارای مجوز های قانونی این اطمینان را به شما داده می شود تا در صورت بروز مشکل امکان تعمیر فلزیاب به دست متخصصان شرکت تولید کننده وجود داشته باشد.

در جمع بندی مقاله مقایسه فلزیاب ایرانی و خارجی باید گفت که مجموعه این عوامل سبب شده است که کاوشگران از دستگاههای فلزیاب ایرانی با کیفیت به جای دستگاه های خارجی استفاده کرده و بر اساس نتایج به دست آمده ، یک دستگاه بهینه شده برای خاک ایران در موارد بسیاری دارای راندمان و دقت بیشتر از نوع خارجی خود می باشد. شرکت IKPV به عنوان بزرگترین تولید کننده فلزیاب در ایران مفتخر است تا فلزیاب های تولیدی خود را که با بهره گیری از متخصصان زبده و بهترین قطعات الکترونیکی روز دنیا تولید میشود، با پایین ترین قیمت در اختیار کاوشگران عزیز قرار دهد.

شماره تماس واحد فروش فلزیاب IKPV

09120043750 –  09120814042 – 09917579030

شیراز – پل معالی آباد – دینکان – جنب کوچه ۲۱ شهید دینکانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش