گنج یابی با گوگل ارث

گنج یابی با گوگل ارث

گوگل ارث به عنوان یک ابزار گنج‌یابی چگونه عمل میکند؟

گوگل ارث (Google Earth)، برنامه‌ای است برای دریافت و مشاهدهٔ اطلاعات جغرافیاییِ جهان که توسط شرکت کی‌هول ساخته شده‌است و نقشهٔ ۳بعدیِ زمین نیز نامیده می‌شود. نقشه‌های این برنامه با کنار هم قرار دادن تصاویر انتخاب‌شده از تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌برداری هوایی و سامانهٔ اطلاعات مکانی ۳بعدیِ جهان به‌دست می‌آید. اگر به دنبال گنج یا دفینه های قدیمی هستید، می‌توانید از گوگل ارث به عنوان یک وسیله مفید برای پیدا کردن مکان‌هایی با پتانسیل بالا استفاده کنید. گنج یابی با گوگل ارث ممکن است اما به صورت اصولی و علمی نه با دروغ هایی همچون گنج یاب ماهواره ای! از گوگل ارث برای بررسی المان های محیط و مشاهده محیط کاوش از بالا و در گذر زمان استفاده میشود.

از تحلیل و بررسی عکس های ماهواره ای به دست آمده از گوگل ارث برای پیدا کردن سایت های باستانی و آثار به جا مانده از تمدن های مختلف در محیط های خاص استفاده میشود و حتی با برخی از بررسی های علمی و آنالیز داده های به دست آمده میتوانند برای پیدا کردن معادن مختلف نیز استفاده شوند اما متاسفانه شیادان با ادعای غیرممکن دسترسی به گنج یاب ماهواره ای مبالغ هنگفتی از کاوشگران اخذ میکنند و نهایتا با استفاده از همین نرم افزار ساده ادعا میکنند به دستگاه ماهواره ای دسترسی دارند که میتوانند با آن زیر زمین را هم ببینند و به هر نقطه ای در سطح زمین هم که مشکوک شدند با کشیدن یک خط به دور آن مثلا مکان گنج رامشخص میکنند! در پست های قبلی در مورد کلاهبرداری بزرگی به اسم فلزیاب ماهواره ای توضیح داده ایم که مطالعه آن به شما عزیزان پیشنهاد میشود.

باستان شناسان امروزه در شناسایی و تشخیص راهها و معابر عبور و مرور و آثار بناهایی که کاملاً تخریب شده‌اند و هیچ اثر قابل رویتی از زاویه دید هم سطح و خطی بر جای نمانده از امکانی که این نرم افزار فراهم کرده در سطح وسیعی استفاده میکنند. امکان دانلود رایگان این نرم افزار برای همه کاربران میسر است. دیدن از بالا می‌تواند ضمن ساده ساختن کار تحلیل، امکان بررسی و پژوهش بر بسیاری از نکات ریز و کوچک محیط مورد نظر و ارتباط بین محیط و اجزای تشکیل دهنده آن (درختها، چشمه ها، تپه ها، سنگها و صخره ها) را فراهم کند.

یکی از رایج ترین مواردی که کاوشگران با آن مواجه میشوند گنج نامه ها هستند. نقشه گنج يا همان گنج‌نامه نشانه‌اي از محل گنج دفن شده يا يك مكان مخفي است. نقشه گنج بيشتر در داستان‌ها شايع است تا واقعيت! اما صرف نظر از استفاده ادبي گنج‌نامه‌ها در داستان‌ها و كتاب‌هاي تاريخي، هرچيزي كه مطابق با معيار نقشه‌باشد توصيف مناسبي از محل گنج است و گنج‌نامه ناميده مي‌شود.

شايد باور نكنيد كه از ابتداي هزاره دوم در قسطنطنيه و بغداد گنج‌نامه‌هاي قلابي از سوي گروه‌هاي زيرزميني رواج پيدا كرد كه امروزه نمونه‌هاي تقلبي اين نقشه‌ها در موزه ها نگهداري مي‌شود. پژوهش‌ها نشان مي‌دهد برخي از اسناد تاريخي مهم كه در گذشته‌هاي دور نگاشته شده است تنها وجود گنج‌هاي تقلبي را آشكار مي‌كنند و تاكنون معلوم نيست كه گنج‌نامه واقعي باشد.

نحوه استفاده اصولی از گوگل ارث برای دفینه یابی

در نوار جستجو در بالای صفحه، مکان مورد نظر خود را جستجو کنید. این مکان می‌تواند مکان مشخصی باشد یا توصیفی از مکانی که معتقدید گنج ممکن است آنجا باشد. گوگل ارث دارای ابزارهای مفیدی برای بررسی مکان‌هاست. می‌توانید از ابزار اندازه‌گیری فاصله، ابزار پیمایش، و دیگر ویژگی‌های مشابه استفاده کنید تا مکان مورد نظر خود را دقیقاً بررسی کنید. اگر به مکان مشخصی مشکوک شده اید و آن را برای بررسی در آینده نیاز دارید، می‌توانید نشانه‌گذاری برای آن ایجاد کنید. این نشانه‌گذاری‌ها به شما اجازه می‌دهند به سرعت به مکان مورد نظر بازگردید.

مشاهده تغییرات در زمان‌های مختلف (historical imagery)

یکی از اصلی ترین کاربرد های این نرم افزار و گنج یابی با گوگل ارث امکان برسی یک مکان مشخص در طول زمان است. اگر قصد بررسی مکان در زمان‌های مختلف داشته باشید، این قابلیت میتواند به شما دید وسیعتر و روشنتری از ویژگی های آن مکان بدهد. اگر در مکانی در حال حاضر برکه ای وجود دارد و یا در گذشته درختی وجود داشته که دیگر نیست میتوانید با استفاده از این ویژگی به راحتی آن را مشاهده کنید. اهل فن مهم بودن این ویژگی را به درستی درک میکنند.! اگر مکانی را پیدا کردید که ممکن است برای دیگران هم جالب باشد، می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اندازه گیری فاصله،مساحت و محیط بین المان های محیط

در بسیاری از موارد نیاز است تا کاوشگر فاصله نشانه های گنج از یکدیگر را بداند. اندازه‌گیری فاصله، محیط و مساحت هر منطقه دلخواه با ابزار ساده اما پرکاربرد خط‌کش گوگل‌ارث کار را برای اندازه‌گیری راحت کرده است. کافی است پس از انتخاب ابزار و تعیین نوع اندازه‌گیری از سرشاخه پنل بازشده (Line, Path, Polygon, Circle, 3D Path, 3D Polygon) با کلیک ماوس از مبدأ تا مقصد حرکت کنید. نتیجه اندازه‌گیری‌ها در پنل بازشده به شما نشان داده می‌شود. در پنجره کشویی همین پنل نیز می‌توانید معیار اندازه‌گیری خود را انتخاب و تغییر دهید. مایل، یارد، پا، کیلومتر، سانتی‌متر و میلی‌متر ازجمله این معیارها می‌باشند.

بررسی نشانه های گنج موجود در محیط کاوش

برای پیدا کردن گنج بدون دستگاه فلزیاب باید با انواع آثار و نشانه های گنج و دفینه آشنا باشید. توجه داشته باشید که نشانه های گنج بسیار زیاد بوده و آشنایی با هر یک از آنها برای رسیدن به موفقیت ضروری است. در بسیاری از مواقع لازم است تا جهت جغرافیایی ، فاصله المان ها از یکدیگر، نحوه چیدمان آنها ، بزرگی و به صورت کلی ویژگی های ساختاری هریک را به درستی و به صورت دقیق بدانیم. چه وسیله ای برای شما بهتر از گوگل ارث میتواند راهگشا باشد؟ به راحتی عناصر محیطی اطراف یک المان را بررسی میکنید و حتی بسیاری از مواردی که به صورت عادی قادر به کشف و دیدن آن نیستید درون صفحه نمایشگرتان به وضوح مشخص است.

به صورت خلاصه میتوان گفت که ویژگی های زیر گوگل ارث را به ابزاری مفید در گنج یابی و دفینه یابی تبدیل کرده است:

  1. تصاویر ماهواره‌ای با کیفیت بالا: گوگل ارث از تصاویر ماهواره‌ای با کیفیت بالا بهره می‌برد که به شما امکان مشاهده مکان‌ها با دقت بالا را می‌دهد. این تصاویر به شما اطلاعات دقیقی از محیط مکان را ارائه می‌دهند.

  2. ابزار اندازه‌گیری و پیمایش: گوگل ارث دارای ابزارهای اندازه‌گیری فاصله و پیمایش مختلفی است که به شما امکان می‌دهند ابعاد مکان‌ها و فواصل میان نقاط را با دقت محاسبه کنید.

  3. تصاویر تاریخی: گوگل ارث تصاویر جوی‌سنجی تاریخی ارائه می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد که تغییرات زمانی در مکان‌ها را بررسی کنید. این ویژگی می‌تواند به شناسایی تغییرات مهم در زمان کمک کند.

  4. قابلیت اشتراک‌گذاری مکان‌یابی: شما می‌توانید مکان‌های خود را برای دیگران به اشتراک بگذارید و اطلاعات مکان‌یابی خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. این ویژگی مفید برای تبادل اطلاعات در تیم‌های گنج‌یابی است.

  5. دسترسی به نقشه‌ها در هر زمان و مکان: گوگل ارث ابزار وب و اپلیکیشن موبایل دارد که به شما امکان دسترسی به نقشه‌ها و اطلاعات مکانی در هر زمان و مکانی که اینترنت دارید را می‌دهد.

  6. تصاویر ۳D: گوگل ارث تصاویر سه‌بعدی از برخی مکان‌ها ارائه می‌دهد که به شما امکان مشاهده توپوگرافی و شکل زمین در سه‌بعد را می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش